Marka osobista – coś, bez czego blogując nie możesz się obyć


Każda osoba prowadząca własnego bloga, stronę lub profil w mediach społecznościowych wie, jak ważne jest stworzenie unikalnej marki osobistej, która potencjalnym i stałym czytelnikom, zawsze będzie się kojarzyć z tym konkretnym twórcom, i jego działaniami w sieci. Dziś wpis właśnie na ten temat. A dokładniej, napiszę o tym, jak można wykreować swoją markę osobistą w kilku prostych krokach :)

Zanim przystąpimy do tematyki artykułu, chciałam na wstępie zaznaczyć, że to tylko i wyłącznie moje porady, które kiedyś pomogły mi rozwinąć swoje miejsca w internecie.

1. Nazwa własna, unikalne logo i adres

Nie bez przyczyny mówi się, że "jak cię widzą, tak cię piszą". Jeśli więc chcesz być rozpoznawalny, ale jednocześnie masz zamiar robić coś unikalnego i swojego, zainwestuj w dobre logo i logotyp. Na nim powinny się znajdować inicjały i pełna nazwa twojej strony w internecie lub social mediach. Co dokładnie mam na myśli?

Jeśli masz bloga pod adresem, przykładowo recenzentka.pl.com etc. to i Twoje logo powinno zawierać taką nazwą. Również wszystkie profile w mediach społecznościowych. Postaw również na tę samą czcionkę zarówno w nazwie na logu, jak i w miniaturkach lub podpisach grafik.

2. Kolor ma znaczenie

Zauważ, że wiele popularnych twórców wszędzie, gdzie się pojawia, ma ze sobą jakiś element w kolorze swojego biznesu. Ja na przykład stawiam na czarno-białe detale. Inni z kolei wyróżniają się za pomocą turkusu lub zieleni. Takie barwy warto zawrzeć w logach, miniaturkach lub umieścić na sobie w postaci ubrania lub biżuterii przed zrobieniem zdjęcia profilowego lub do wpisu na blogu. 

Nie ma również przeszkód, by robiąc fotografie na stronę lub Instagrama, dodawać do niej zawsze taki sam element lub właśnie przedmiot w kolorze naszej marki. To jeszcze bardziej podkreśli ciebie, jako unikalnego twórcę.

3. Marka osobista i gra detali

I tutaj gratka dla osób, które nie tylko piszą, ale i tworzą wideo. Nagrywając jakiś film, często chcemy, by nie tylko jego tytuł na YouTubie przykuł uwagę, ale i żeby widz mógł od razu identyfikować dane tło filmu jako dzieło właśnie nas. Roll up to narzędzie, która idealnie się do tego nada. Projektujemy go w dowolny sposób i następnie ustawiamy za sobą, właśnie jako tło do nagrań. Na roll up'ie można umieścić nazwę pod jaką tworzymy w sieci.


4. Konsekwencja

Z tym nie łatwo, bo nowe pomysły, które nasuną się w czasie prowadzenia bloga lub strony, mogą wziąć górę i zechcemy stworzyć logo lub styl wpisów i grafik na nowo. W takiej sytuacji są dwa wyjścia.

1. Konsekwentna zmiana grafik w każdym poście od początku tworzenia.
2. Ogłoszenie zmian na blogu i social media. Na Instagramie możemy w ciągu dnia dodać na przykład 3 zdjęcia w większych odstępach czasowych, z nowym filtrem, który później będziemy wykorzystywać w kolejnych fotografiach.

* * *

A jakie są Wasze sposoby na tworzenie unikalnej marki osobistej? Dajcie znać w komentarzach :) 

Komentarze

  1. Dzisiaj markę osobistą i co za tym idzie wizerunek, buduje się za pomocą strony internetowej, mediów społecznościowych oraz opinii w sieci. Wideo marketing zyskuje na znaczeniu. Dlatego film wizerunkowy będzie cennym elementem strony internetowej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Prowadzenie bloga to forma budowania marki osobistej. Media społecznościowe również odgrywają dużą rolę w tym procesie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla marki osobistej oprócz własnej strony internetowej ważne jest również prowadzenie mediów społecznościowych.
    Social media Bydgoszcz

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentując wpis umieszczony na blogu pod adresem: https://martielifestyle.blogspot.com/ , wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych użytych w celu wydania opinii pod niniejszym artykułem. Polityka prywatności i pliki cookies obowiązujące na Martielifestyle znajdziesz pod tym linkiem: https://martielifestyle.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci-i-pliki-cookies.html