Życie w rytmie slow - dlaczego warto spróbować?

co to jest slow life blog
Życie w rytmie slow - dlaczego warto spróbować?

Celebracja poranków, chwil, picia kawy, czytania i pracy. Powolne delektowanie się każdym kęsem domowego ciasta, stroną wciągającej książki i zapachem świeżo ściętych kwiatów. Rytm slow jest dla mnie ważny każdego dnia i dlatego dzisiaj chciałam Wam powiedzieć, jak wprowadzić go swojego życia by naprawdę na tym skorzystać. 


Moda na rytm slow trwa już dosyć długo, ale ja dopiero teraz zdecydowałam się za nią podążać. Wiecie, takie wypróbowanie nowego doświadczenia i sprawdzenie, czy jest ono dla nas. 

Tak jak w przypadku minimalizmu, przekonałam się do powolności dosyć szybko. Zaczęłam od znalezienia codziennie kilku minut na wypicie gorącej kawy w towarzystwie książki lub magazynu. Wy możecie spróbować od zwyczajnego celebrowania obiadu, kolacji, czy nawet bezczynnego leżenia. 

co to jest slow life blog

Następnym krokiem było pozbycie się rozpraszaczy, kiedy naprawdę chciałam się zrelaksować. Było to dla mnie bardzo trudne, ponieważ ciągle coś kusiło, wyrywało z powolności i zwyczajnie pochłaniało. Koniec końców okazało się, że wystarczy zostawić telefon w innym pomieszczeniu albo ładować go na wyłączeniu. Od razu zapomniałam o nim na 2-3 godziny, robiąc tym samym miejsce na relaks, uważność i bycie tu i teraz.

~~~

Jeśli teraz zastanawiacie się, co może Wam dać rytm slow to właśnie dostaniecie odpowiedź na to pytanie. 
  • Więcej czasu na pasję i hobby
  • Docenianie tego, co się ma
  • Znalezienie swoich priorytetów
  • Sprawdzenie, czy dzięki niemu życie staje się lepsze
  • Czas przestanie przeciekać Wam przez palce
  • Wykorzystacie każdą chwilę na relaks
  • Staniecie się spokojniejsi i rzadziej będziecie się stresować


Kiedyś, zanim zaczęłam praktykować ten rytm, myślałam że to nie dla mnie. Z natury jestem osobom, która musi co chwilę coś robić. Nie lubię bezczynności choć raz na jakiś czas sobie na nią pozwalam żeby złapać dystans. Myślę, że każdemu przyda się taki trening slow life choćby ze względu na powyższą kwestię. Możecie na niego przeznaczyć godzinkę w weekend albo poranek, czy wieczór. Wszystko zależy od Waszego trybu życia i priorytetów. 

Koniecznie podzielcie się ze mną swoimi spostrzeżeniami na ten temat. Lubię czytać Wasze opinie i poznawać Wasze zdanie. Myślę, że wywiąże się z tego ciekawa dyskusja. :)

10 komentarzy:

  1. Jeżeli chodzi o Slow Life, to uważam, że nie tylko jest to 'moda' teraz, a - nie lada wyzwanie! Nie każdy chce cofnąć się lata wstecz, kiedy to nie była technologia tak rozbudowana. Najgorszym rozpraszaczem były koleżanki i koledzy na podwórku. Telewizja nie była naszym wrogiem, wręcz przeciwnie - relaksowała nas, a teraz podnosi ciśnienie, bo reklama za reklamą. Ja ma to szczęście, że uodziłam się w talach 90 tych i poznałam co to Slow Life. Czytałam książki na ogrodzie, rysowałam (to też bardzo odpręża i spowalnia), zbierałam owoce u dziadków na wakacjach i po prostu cieszyłam się życiem. Jest to w brew pozorom bardzo długi temat, który narodził się już baaaaardzo dawno temu, ale Tu i TERAZ w dzisiejszych czasach komputerów, różnych rozpraszaczy i mediów społecznościowych - jeżeli ktoś umie, to podziwiam.
    Marta, jak zawsze, post strzał w dziesiątkę! <3 :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładni Staram się codziennie próbowac chwil slow i coraz lepiej to wychodzi. I co wazne, lepiej się śpi :) Dziękuję za komentarz Emi :)

      Usuń
  2. Szczerze, robię to od dawna, jednak nie wiedziałam,że nazywa się to "Slow Life" i , że jest na to "moda". Definitywnie zgadzam się z powyższymi punktami. Wydaje mi się, że w dzisiejszym trybie życia większości ludzi jest to mega potrzebne, a oderwanie się od telefonu orzeźwia umysł, naprawdę! Fajnie, że o tym napisałaś :)
    Pozdrawiam!

    fashion-utopia.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moda wraca w każdej dziedznie. Super, że robisz tak od dawna. Działaj dalej :)

      Usuń
  3. W dobie współczesnego, mocno zabieganego świata spróbować świadomego "Slow life" to nie lada wyzwanie. Siłą rzeczy zostaje się wówczas, chociażby zawodowo odrobinę z tyłu. Nie wszyscy niestety mogą sobie na to pozwolić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami warto zdecydować, co jest naszym priorytetem i wtedy rytm slow może być wsparciem :)

      Usuń
  4. W zasadzie od lat tak właśnie żyję i jestem bardzo szczęśliwa :)

    http://przystanek-klodzko.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety, ale ja żyję w ciągłym biegu i dopiero teraz to dostrzegłam. Muszę wprowadzić kilka zmian zatem i chyba zacznę tak jak ty od chwili na kawę z książką.
    Pozdrawiam,
    aguuuszka.blogspot.com-Mój blog!☼

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci taki początek. Trzymam kciuki :)

      Usuń

Zainteresował Cię ten wpis? Zostaw coś po sobie w komentarzu lub wesprzyj go lajkiem :).
Chcesz dostać prezent? Zajrzyj tutaj: http://bit.ly/prezent098123