11 lipca 2017

Jak efektywnie odpoczywać?

jak efektywnie odpoczywac
Jak efektywnie odpoczywać?

Odpoczynek to taka czynność, którą nie do końca potrafimy wykonywać. Czas zająć się odpowiedzią na pytanie, jak się zorganizować by efektywnie odpoczywać i traktować relaks jako sposób na totalne wyciszenie ciała, ducha i umysłu.

Prawda jest taka, że każdy musi znaleźć swój sposób na relaks i odpoczynek po ciężkim dniu. Dlatego warto wsłuchać się w swoje ciało poprzez choćby medytację, jogę lub czas, w którym oddamy się ciszy.



Szczególnie polecam zorganizowanie sobie miejsca zen. Poduszka, ciche miejsce, świeże kwiaty obok i zapachowa świeca. To idealne miejsce na wyciszenie, spokojny oddech i odstresowanie.




Druga kwestia to wybór miejsca i odpowiedniej pory. Stworzenia sobie takie prywatnego kącika do odreagowania i leniuchowania.




jak efektywnie odpoczywac
Jak efektywnie odpoczywać?



Trzecia sprawa, to nauczycie się bycia leniwym. Czerpania z odpoczynku prawdziwej przyjemności i ładowania akumulatorów. Bez tego nawet długie godziny leżenia plackiem nie przyniosą efektu.


Aktywność na świeżym powietrzu


Nie musi to być jogging, jazda na rowerze, czy marsz. Równie dobrze sprawdza się wyjście na spacer, piknik w parku lub poczytanie książki pod drzewem i pochłanianie natury. 

Osobiście, bardzo lubię spacery, zrywanie polnych kwiatów, wsłuchiwanie się w śpiew ptaków, leżenie na trawie i obserwowanie chmur. 

Dziennik wdzięczności



Wieczorem, kiedy po całym dniu marzymy o kanapie, ciepłej herbacie i czymś do poczytania można poświęcić kilka chwil na notatki. W kalendarzu czy zeszycie każdego dnia spisuję rzeczy, za które jestem wdzięczna. Powoli, spokojnie, delektując się każdą literą. Bardzo mnie to wycisza i relaksuje

Nie zawsze robię to wieczorem, czasami zajmuje mi to kilka minut o poranku przy kawie. Wszystko zależy od tego, kiedy mam ochotę zapisać kilka słów i wprawić się w harmonijny nastrój.


Trening uważności



Kiedyś bardzo dużą wagę przykładałam do uważności każdego dnia. Teraz, kiedy jest lato mam w planach częstsze skupianie się na tym co robię i widzę. Piękne kwiaty w ogrodzie, świeże powietrze, aromatyczna kawa. To wszystko sprawia, że to co robię zamienia się w prawdziwy rytuał. 


jak efektywnie odpoczywac
Jak efektywnie odpoczywać?


Czytanie na papierze



Dla fanów papierowych wydań książek i czasopism to dobra wiadomość. Warto czytać książki w takich wydaniach, bo dzięki temu możemy dać pochłonąć się lekturze na dłuższy czas, a wzrok męczy się dużo wolniej.

Krótkie wycieczki



Od waszych preferencji urlopowych zależy, jak zareagujecie na te pomysły. Ja wolę dwu-trzy dniowe wycieczki kilka razy do roku niż jeden, dwutygodniowy urlop. Dzięki temu mogę zobaczyć więcej miejsc, zaznać zróżnicowanego klimatu lub pogody i przywieźć różnorakie pamiątki.


jak efektywnie odpoczywac
Jak efektywnie odpoczywać?
A Ty co zrobisz dla siebie, ciała i ducha żeby odpoczynek dawał Ci maksimum przyjemności?

29 komentarzy:

  1. Oj mi ciężko jest zorganizować sobie odpoczynek przy moim 2latku któey wstsje o 5 rano i do wieczora jest w ciąglym ruchu 🙄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w przyszłości będzie sypiał trochę dłużej. Ja podobno w tym wieku od 4 już byłam na nogach :/

      Usuń
  2. Ja najlepiej odpoczywam na dworze. Jakiś spacer czy nawet czytanie magazynu w leżaczku na słońcu, rewelacja!
    Zapraszam na mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leżaczek i słońce, otóż to :)!

      Usuń
  3. Ja nie umiem tak wypoczywać, znaczy nic nie robić... najlepiej odpoczywam wyrywając chwasty z ogródku ;) Książki uwielbiam i ciągle je dokupuję, czytam po kilka naraz, ale już też nie potrafię tak usiąść i czytać przez dłuższą chwilę :/ Nie ukrywam, że dziecko jest też tego powodem, bo kiedy zaśnie, ja nadrabiam inne zaległości, jak sprzątanie, pisanie czy naukę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czasami potrafię 2 godziny czytać, a innego dnia nawet na chwile nie usiądę do książki. Przy dziecku to akurat zrozumiałe, ze trzeba nadrabiać inne zaległości w czasie drzemek :).

      Usuń
  4. Mi wystarczy szczerze dobry koc, łożko i jakiś fajny film :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Latem zamiast koca i łóżka wybieram leżak, ale reszta się zgadza :D Laptop z filmem albo dobra książka - idealnie :)

      Usuń
  5. Super rady! Ja jestem leniem z natury, więc mi nie jest trudno heh odpocząć;)
    Chętnie poczytałabym również rady dla tych, którym często nic się nie chce, a nie chcą marnować, np. wakacji:)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:*
    https://adziulla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zapraszam do zakładki organizacja :)

      Usuń
  6. Super propozycje podałaś :) My odpoczywamy leżąc nad niedalekim brzegiem jeziora wpatrując się w chmury i mówiąc co nam one przypominają :D Super wpis! Oby takich więcej, pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzy mi się domek nad jeziorem... Dzięki za komentarz! ;)

      Usuń
  7. Ja niestety nie mam zbyt wiele czasu na odpoczynek - ale najlepiej odpoczywa mi się z książką!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakie najbardziej lubisz czytac?

      Usuń
  8. Mój odpoczynek już niestety powoli zamienia się na całodobowe leżenie w łóżku! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja najlepiej odpoczywam w ogrodzie na leżaku z książką w ręku:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio u mnie na blogu również znalazł się wpis dotyczący relaksu. Niestety nie umiemy w pełni wykorzystywać wolnego czasu na odpoczynek, a to bardzo ważny element dla naszego codziennego samopoczucia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale zawsze można choć trochę spróbować :)

      Usuń
  11. Czytanie nad wodą, na trawie to moja ulubiona forma odpoczynku, a gdy mam więcej energii, lubię zrobić sobie małą wycieczkę <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja odpoczywam na wiele sposobów, jeśli chodzi o tydzień pracy to często jest to siłownia lub tenis, wracam popołudniu do domu a potem koło 23 ostry wycisk fizyczny co mi daje możliwość całkowitego oderwania się od codzienności. A wolne dni lub urlop lubię wykorzystać na wyjazd i chillout. Plaża, góry czy ryby. :) do tego dobre piwko i jest pięknie

    OdpowiedzUsuń
  13. czasem mam z tym problem... relaksuję się zazwyczaj na działce! pracując fizycznie i grzebiąc w ziemi... :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciężko sobie jest zorganizować taki odpoczynek. Takie czasy, każdy goni. Jeżeli chodzi o mnie, to mam kilka razy w tygodniu coś takiego, a więc:
    w poniedziałki rano (mój stały wolny dzień od pracy etatowej) z kawą i magazynami, które przygotowuję do przeglądu.
    Piątki kończę pracę koło 14, a szkołę mam na 18, więc udaję się do kawiarni i tam czytam, słucham muzyki i obserwuję ludzi.
    Niedziela po pracy, zazwyczaj oglądam jakiś film. W takie dni, w takich chwilach relaksuję się najbardziej i każdy ten wolny czas jest inny i inaczej spożytkowany. Buźka :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciężko jest mi zorganizować sobie odpoczynek przy dwójce dzieci i pracy, którą wykonuje w domu, ale uczę się tego, żeby nie zwariować ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Większość z tych rzeczy staram się robić. Czasem jednak wpadam w wir pracy kilka dni z rzędu, a później zastanawiam się, gdzie podziała się moja energia do działania. Muszę popracować nad skorelowaniem tego ze sobą :) No i w przypadku treningu uważności powinnam trochę więcej czasu mu poświecić.

    OdpowiedzUsuń

Zainteresował Cię ten wpis? Zostaw coś po sobie w komentarzu lub wesprzyj go lajkiem :).
Chcesz dostać prezent? Zajrzyj tutaj: http://bit.ly/prezent098123