Gdzie kupić dobre książki do 15 zł

ksiazki do 15 zl
Gdzie kupić dobre książki do 15 zł

Zakup książki to czasami dosyć kosztowna inwestycja szczególnie dla miłośników lektur na papierze i moli, które pochłaniają ich znaczne ilości. Ja sama zaliczam się do tej grupy czytelników i staram się kupować tanio, a dobrze. Dzisiaj zdradzę Wam gdzie kupić książkę dobrą, ale tanią i przede wszystkim ciekawą, do 15 zł.


1. Antykwariaty, pchle targi i dworce PKP.


Jak wiecie najczęściej tutaj pojawią się publikacje typowo psychologiczne. Jednak gdy nadchodzi lato lubię sobie poleżeć z książką na zewnątrz i lekko rozluźnić umysł.

Dlatego nie kryłam radości gdy przechodząc przez dworzec kolejowy odkryłam cudowny, malutki i klimatyczny antykwariat z lekturami za kilka złotych. Są tam kosze, w których wszystkie publikacje są za 1 zł lub 2 zł. Inne mają cenę na okładce i najczęściej nie przekracza ona 10, 15 zł. Wszystko zależy od tego w jakim są stanie. 

Tuż obok, znajduje się dyskont z magazynami, czasopismami i różnymi publikacjami, które są przecenione o połowę. Na przykład znajdzie się tam gazetę sprzed miesiąca, której cena jest o połowę niższa niż na okładce.

Z tego co się orientuje i sprawdzałam, podobne punkty znajdziecie na dworcach PKP w swoich miastach: Łódź, Częstochowa, Katowice, Warszawa Śródmieście, Olsztyn itd.

Na rynkach, pchlich targach i różnych innych stoiskach również często znajduje ciekawe książki, które nie są może najświeższe (sprzed 5-10 lat), ale za to są ciekawe, dobre i niedrogie. 

2. Supermarkety


Jeżeli często bywacie w supermarketach to warto czasami poszukać koszy z tanią książką. Szczególnie duży wybór jest w Tesco, gdzie często kupuję publikacje za przysłowiowe parę złoty... 7, 8, 15 zł. Takie kosze w moim Tesco są przy prasie i telewizorach. Może u Was będą podobnie zlokalizowane i tam wygrzebiecie swoje perełki? Jedną z wielu lektur, które tam kupiłam jest, na przykład: "Mężczyzna imieniem Ove".

Podobne kosze zauważyłam również w Biedronce, ale tam niestety nigdy nie mogę znaleźć nic interesującego. Może to zależy od miasta, czy sezonu. 


3. Internet, oczywiście...


Jestem dosyć sceptycznie nastawiona do kupowania online w racji tego, że lubię książkę dotknąć, samodzielnie ocenić jej stan, czy druk i dopiero podjąć decyzję o zakupie. Może lekko przeginam, ale cóż. Czasami przełamuję się i łapię okazję, bo trzeba się otwierać na nowe. Poniżej przesyłam Wam listę tanich księgarni online.

  • Świat książki
  • Matras
  • Znak
  • Bonito
  • Tania książka
  • Allegro i OLX ;)
  • Empik online z kartą mój empik
  • Gandalf
  • Ceneo
ksiazki do 15 zł
Gdzie kupić dobre książki do 15 zł

Polecam Wam również stronę pikodi, na której możecie wyszukać interesujące Was wydawnictwo, księgarnię czy sklep i zobaczyć na co aktualnie jest promocja, czy kod rabatowy. 

Na liście widzicie również Allegro czy OLX...to mój najbardziej lubiany "sklep" z tanimi książkami i nie tylko. Czasami trafiają się naprawdę świetne okazje. 

A Wy gdzie kupujecie tanie książki, czasopisma, czy całe serie? Kupowaliście kiedyś lekturę w wymienionych miejscach? 

P.S. W zakładce DO DRUKU znajdziecie przepis na pizzę oraz listę rzeczy do zabrania na wakacje. :)

27 komentarzy:

  1. Bardzo często kupuję w Taniej książce, a ostatnio mam szczęście do fajnych książek z Biedronkowych kiermaszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakie książki lubisz czytać :) ?

      Usuń
  2. Ja ostatnio obczaiłam tanio kilka książkę na aros.pl. Najlepiej najpierw poszukać interesującego nas tytułu na ceneo, a potem już szaleć z zakupami:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja kupuję przeważnie na wyprzedażach w większych sklepach, ewentualnie w sieci coś ustrzelę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy13.7.17

    Mam fobię na punkcie kupowania książek dzięki tobie znalazłam kolejne miejsca gdzie mogę zakupić sobie ciekawą lekturę na wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zazwyczaj wypożyczam w bibliotece, albo szukam wybranej książki na specjalnym urządzeniu do czytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zawsze kupuję tanie książki w Biedronce. Można znaleźć ciekawe pozycje za grosze :D Przez internet staram się nie zamawiać, bo jak wpadnę w szał promocji to całe kieszonkowe pójdzie :D Jak kupuję stacjonarnie to potrafię chociaż się powstrzymywać...

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam książki i przyznam, że nigdy nie przykladalam uwagi do ceny :D ale chyba teraz to zmienię

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja najwięcej kupiłam właśnie w Taniej Książce nad morzem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja wypożyczam zazwyczaj pd mojej przyjaciółki która ma dość pokaźną bibliotekę książek :d
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakoś nie mogę przekonać się do używanych książek ale za to często i chętnie kupuję je w supermarketach lub księgarniach internetowych :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Swego czasu wspomagałam się Matrasem :) Super stronka :)

    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Na dworcu w Toruniu też jest sklep z tanimi książkami :-)
    Wczoraj tam kupiłam powieść J. Topola za 5 zł!
    Poza tym kupuję tam gdzie jest to, co mnie interesuje - księgarnie, allegro, itp.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja gdy chcę kupić jakąś książkę - sobie albo komuś w prezencie - zaczajam się na nią wcześniej na stronach Platon24 i Bonito, czekam na promocję (a są tam często, teraz w obu są 35% na wybrane książki) i zamawiam z odbiorem osobistym w punkcie! Najlepsza opcja <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja ciągle kupuję ogromne ilości książek poniżej 15zł :) Właśnie w supermarketach można znaleźć sporo ciekawych, przecenionych z 50zl i więcej na 10zł i mniej ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mogę polecić jeszcze jedno miejsce? :-)
    Jest to grupa na fb: "kiermasz dobrej książki - wspierający chore dzieci". Można kupić książkę "kup teraz" za 7 zł. Są też licytacje od 7 zł. Do 10 zł można czasem kupić super książki. :-) Dodatkowo pieniądze idą na fajny cel i wszystko uczciwie, bo kupujący wpłaca bezpośrednio na subkonto dziecka w FUNDACJI, do której należy i nam przesyła jedynie potwierdzenie swojego przelewu - jest to dowód, że książka została opłacona. Kiermasz co miesiąc pomaga innemu dziecku. Zasada to jeden miesiąc=jedno dziecko. Istniejemy już prawie dwa lata :) Pozdrawiam! https://www.facebook.com/groups/1780271545545370/

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak super, że tutaj trafiłam. Właśnie gdy będę w Polsce chce sobie kupić pełno książek, często gdy jestem w Paryżu chce sięgnąć po jakąś polską literaturę po prostu z tęsknoty!
    https://magsnowak.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Zawsze jak wyjeżdżaliśmy z mężem nad morze trafialiśmy na swego rodzaju festiwal książek można było dostać oczopląsów od tych wszystkich tytułów...

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja korzystam chętnie z bookcrossingu na dworcach kolejowych, można złapać ciekawe i całkiem świeże pozycje.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzięki za ten post ! Aktualnie szukam jakiś książek w fajnych cenach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie :)

      Usuń
  20. W Biedronce można czasami znaleźć ciekawe książki, notesy i inne faje rzeczy, ale to wszystko zależy od sezonu głównie. Kocham Empik i tam trzeba szukać promocji, lub zapisać się i na e-maila dostaję co miesiąc zniżki. Często to jest tak, że dostaniecie właśnie zniżkę np. 30% mniej i z kartą Mój Empik minus 10 zł!

    OdpowiedzUsuń
  21. Anonimowy17.7.17

    Mi jest bardzo szkoda wydawać pieniędzy na książki, bo nieukrywajmy w takim Empiku są bardzo drogie. Dlatego jak już kupuje to stawiam na Bonito (dlatego, że blisko mam punkt odbioru zamówień i nie muszę płacić za przesyłkę) albo właśnie na kosze w supermarketach. Raz kupiłam w Tesco, a częściej zdarza mi się w Carrefour :)
    amsoff.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń

Zainteresował Cię ten wpis? Zostaw coś po sobie w komentarzu lub wesprzyj go lajkiem :).
Chcesz dostać prezent? Zajrzyj tutaj: http://bit.ly/prezent098123