25 lip 2017

Efektywne zarządzanie czasem dla każdego

jak efektywnie organizowac czas
Efektywne zarządzanie czasem dla każdego

Dzisiaj wstałam za późno, ale nie uznaję tego dnia za stracony. Efektywne zarządzanie czasem sprawia, że możesz wstać kiedy się wyśpisz. Ale przecież najwięksi biznesmeni i twórcy już o 4 kończą pierwszą kawę i usuwają reklamy ze swojej mailowej skrzynki. Więc jak to jest z tym wstawianiem? Czy faktycznie, by zyskać miano człowieka sukcesu i władcy swojego czasu trzeba wstać przed świtem?


1. Liczy się Twój zegar biologiczny.

  • Jeśli faktycznie jesteś rannym ptaszkiem to ta porada jest dla Ciebie. Rano mamy więcej energii i motywacji do działania, więc dobrze jest przeznaczyć ten czas na takie rzeczy, które lubisz robić, a nie musisz. Dzięki temu już od świtu wprawisz się w dobry nastój. 
  • Przeznacz poranek na hobby, lubiane zajęcia lub po prostu rób to, co do tej pory sprawiało, że Twój dzień miał swój własny rytm.

2. Organizuj listę TO-DO bardzo uważnie.

  • Weź pod lupę kalendarz. Sprawdź, czy aby na pewno wszystko, co masz tam zapisane jest warte Twojego czasu, sił i energii. 
  • Wprowadź minimalizm do plannera. 
  • Zostawiaj wolne kwadranse na regenerację, nagłe wypadki, czy po prostu chwilę na oddech przy herbacie.

3. Kalendarz nie od wszystkiego
  • Warto w kalendarzu zapisywać tylko to, co robimy w danym dniu tygodniu, czy miesiącu.
  • Plany, cele i marzenia spisuj w osobnym notesie. Dzięki temu podczas realizacji innych spraw nie będziesz rozpraszany.

4. Znajdź swój rytm

Na koniec temat porannego wstawania i ogólnego rytmu dnia, który zależy od tego, jak wygląda nasz poranek.

Moim zdaniem każdy ma inny zegar biologiczny. Żadna nowość, - ja na przykład jestem efektywniejsza wieczorem - więc warto szukać różnych alternatyw w organizacji czasu

Testować, robić eksperymenty i sprawdzać, co w naszym wypadku wychodzi i pomaga, a co wręcz przeciwnie. Jeśli coś się nie sprawdza przez jakiś czas, testuj co innego. 

Nie warto tkwić w jednym sposobie i myśleć, że w końcu się do niego przekonamy, bo to będzie nas tylko dekoncentrowało i wybijało z rytmu. 


A Wy co myślicie o tych sposobach? Czy również jesteście efektywniejsi wieczorem? Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami na temat efektywnego zarządzania czasem 😉

21 komentarzy:

  1. Na początki spisywała dalekosiężne plany razem z tymi krótkoterminowymi, później zdałam sobie sprawę, ze to nie ma sensu. Plany były rozpraszane przez cele krótkoterminowe i w tym chaosie ciężko mi było zrealizować cokolwiek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne jest znalezienie swojego sposobu.

      Usuń
  2. ja mam straszne problemy z zarządzaniem czasem... okropne wręcz i wszystko robię bez planu i ładu i składu :)
    za to od dwóch tygodni wprowadziłam pierwszy rytuał, wstaję 20 minut przed córką i sama piję kawę- to jest niesamowite!

    OdpowiedzUsuń
  3. Generalnie bardzo fajne i przydatne porady. Co więcej uważam, że są bardzo trafne i mają w sobie duużo racji, ale niestety, ja po prostu nie potrafię organizować tak idealnie czasu na dłuższą metę... Jednak, tym oto postem, zmotywowałaś mnie do podjęcia kolejnych zmian, a raczej wyzwań, jakie zachodzą przy organizacji!:)
    Buziole!♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia, dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  4. To do lista to dla mnie podstawa :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja sama nie wiem. Rano jestem w stanie się skupić na czymś dłużej i pracuję efektywniej. Wieczorem za to też lubię nad czymś posiedzieć, ale nad czymś luźniejszym. Moja praca nie jest zbyt kreatywna, pracuję codziennie od rana i na razie te godziny do września się nie zmienią. Zostają mi tylko wieczory, jeśli chodzi o moje małe pasje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecam książkę potęga kiedy :)

      Usuń
  6. Niestety przy dziecku nie jest tak kolorowo.nie zawsze da sie zaplanowac wszystko

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja to od grudnia zapisuje najważniejsze rzeczy w swoim bullet journalu, który się sprawdza u mnie perfekcyjnie i wiem na co muszę poświęcić swój czas, wiem jakie mam priorytety i mogę ograniczyć niepotrzebne rzeczy do minimum :)
    Nigdy nie byłam rannym ptaszkiem, ale codziennie rano ćwiczę i nawet 10-15 minutowe ćwiczenia przyczyniają się, że czuje się zrelaksowana a do tego relaksacyjna muzyka i chce się aż żyć :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bullet journal, chyba w końcu musze sie na niego skusić :)

      Usuń
  8. Oo- zgadzam się z tym rytmem! Niektórzy lepiej funkcjonują rano, inni działają zadaniowo w nocy- jak ja ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja się zgadzam z tym podejściem! U każdego zadziała co innego i trzeba samemu testować i próbować różne organizacyjne techniki i czas, w którym najlepiej nam się pracuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki za odnalezienie swojego czasowego panaceum :)

      Usuń
  10. Ja też jestem efektywniejsza wieczorem. Wtedy dopiero mam większa mobilizacje, pomysły i chęci by się czymś zając. A lista TO-DO jest dla mnie czymś absolutnie obowiązkowym.

    OdpowiedzUsuń
  11. O poranku oraz późnym wieczorem wszystko mi wychodzi, tak jak zaplanuje. W ciagu dnia różnie to bywa 😁

    OdpowiedzUsuń

Zainteresował Cię ten wpis? Zostaw coś po sobie w komentarzu lub wesprzyj go lajkiem :).
Chcesz dostać prezent? Zajrzyj tutaj: http://bit.ly/prezent098123