Co spakować do walizki na wyjazd?

co spakowac do walizki
Co spakować do walizki na wyjazd?

Czołem urlopowicze! Kto już planuje wypoczynek? Dzisiaj podpowiem Wam, co spakować do walizki na wyjazd by niczego nie zapomnieć, uniknąć stresu i naprawdę się zrelaksować. Odsyłam Was również do poprzedniego artykułu, w którym podzieliłam się z Wami inspiracjami dotyczącymi tego, co można robić w wakacje żeby wykorzystać je na maksa. 




1. Coś do poczytania, pogłówkowania i pośmiania.

Jednym słowem książkę, której już trochę przeczytaliście, ciekawą gazetę, krzyżówki, sudoku, może aplikację z dowcipami albo e-book, czy audiobook.

2. Mini notes, długopis, kolorowanki dla dorosłych w formie kieszonkowej. Długa podróż samochodem czy autokarem zawsze będzie odrobinę przyjemniejsza dzięki takim przedmiotom.

3. Do walizki na wyjazd warto również spakować rzeczy, które pełnią kilka funkcji.

Nad morze


- Szampon połączony z odżywką.
- Żel do ciała, który może też być użyty jako szampon.
- Do samolotu mydełko zamiast żelu pod prysznic, ponieważ jest liczone w gramach nie w      ml.
- Mgiełkę, która zastąpi perfumy, ale także odświeży.
- Mini paczkę chusteczek nawilżanych.
- Sandałki z odpinanymi paskami, które będą pełnić też rolę klapek na plażę.
- Do ciepłych miejsc jak najcieńsze koszulki i spodenki. Po zwinięciu w rulonik zajmą bardzo mało miejsca. 
- Plasterki z opatrunkiem, lekarstwa, których używamy i które mogą się przydać.

co spakowac do walizki

Co spakować do miniaturowych pojemniczków, które często kupujemy wylatując samolotem?


- Można do nich przelać antyperspirant jeżeli używamy takiego w żelu.
- Podkład do twarzy, korektor, krem do rąk, balsam do ciała, krem z filtrem.

W góry


- Ulubione kosmetyki.
- Plasterki, leki przeciwbólowe.
- Bluzę z polara jeśli planujemy chodzić po szlakach.
- Parę długich spodni.
- Kurtkę przeciwdeszczową.
- Wygodne buty.
- Coś na głowę, 
- Plecak zamiast torby na ramię,
- Rękawiczki, nawet zwykłe rowerowe jeśli planujecie trudne szlaki z łańcuchami.

Pamiętajcie, że w zależności od tego gdzie jedziemy zawsze warto wziąć ze sobą przede wszystkim leki przeciwbólowe, plastry, chusteczki nawilżane. Jeśli lecimy samolotem, kapelusz, grubsze ubranie np. sweter, jeansy i adidasy lepiej założyć na siebie, by nie przepłacić za bagaż. I na koniec... dokumenty i przejściówki do gniazdka jeśli np. jedziemy do UK, czy naładowany bank energii.

A według Was, co jeszcze spakować do walizki na wyjazd? :) Gdzie urlopujecie w tym roku?

40 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny wpis! Ja, niestety, w tym roku prawdopodobnie nigdzie nie pojadę, ewentualnie na weekend, ale będę miała w pamięci Twoje rady! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, miłego dnia! :)

      Usuń
  2. Ja to zawsze biorę zbyt dużo ciuchów :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie w tym roku jadę z rodzicami w góry i taka lista mi się przyda <3
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  4. Mimo wielu lat wyjazdów, zawsze pakiję za dużo i zabieram masę klamotów, których potem nawet nie wyjmuję z walizki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba podobnie jak u mnie, czasami :)

      Usuń
  5. Ja czy to w góry czy nad morze zawsze pakuję ciepłą odzież. No i oczywiscie apteczka.Gdy nad morze to olejek do opalanis i po. Książki to obowiązkowo. Zawsze zabieram książki ewentualnie kupuję po drodze podczas postojów czasopisma 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakie czasopisma najbardziej lubisz? :)

      Usuń
  6. Dzięki Ci za ten post! Chyba sobie wydrukuję i powieszę na lodówce, zawsze o czymś zapomnę, dosłownie zawsze. Jak nie kosmetyczki, to nic na 'wolny czas' jak nie grzebień, to ulubiona sukienka albo brak zapasowej pary butów na inną pogodę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zaraz zrobię z niego grafikę do druku :)

      Usuń
  7. Fajny wpis. Czasami przydają się takie listy. Ja teraz jak sie pakuje to połowę domu wciskam do walizek i na ogół 80% rzeczy należy do dzieci, 15% moich i 5% męża

    OdpowiedzUsuń
  8. Najbardziej podobają mi się porady dotyczące tego co zabrać do samolotu. Przepisy dotyczące bagażu do samolotu są naprawdę restrykcyjne. // WeźSię.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Przydatne informacje! Super! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Podczas mojej podróży nie może zabraknąć słuchawek do telefonu, dizeki którym podróż mija o wiele szybciej przyjemniej na oglądaniu filmów czy słuchaniu muzyki. Bardzo pomocny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślałam, że o czymś zapomniałam ;)

      Usuń
  11. Bardzo dobre rady, warto zapisać sobie na karteczkę, aby nie zapomnieć :)

    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czasem biorę za dużo, innym razem dokupuję na miejscu, a tu proszę, jaka ładna ściąga :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja na wyjazdy lubię brać próbki i miniaturki - od razu ma się więcej miejsca;) I warto planować wcześniej o tym, co wziąć, żeby niczego nie zapomnieć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczególnie próbki kremów są dobre :)

      Usuń
  14. Pakowanie wakacyjnej walizki to nie łatwa sprawa, ale chyba wychodzi mi to coraz lepiej

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie to napisałaś. W sierpniu jadę w góry to na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie za trzy dni wyjeżdżam, więc mega się przydał ten wpis :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie! A gdzie się wybierasz?

      Usuń
  17. Bardzo fajny wpis zwlaszcza teraz w czasie urlopow :D Obecnie tez jestem na wyjezdzie na zakupy w Madrycie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dla mnie zawsze najwązniejsze jest mydło, ręcznik i i bluzka na przebranie :)
    Taka podstaw :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja zawsze pakuję za dużo :D Ale przezorny zawsze ubezpieczony :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo przydatny post! Nic dodać nic ująć :) Zawsze przed wyjazdem, warto sporządzić listę najważniejszych rzeczy i w dniu wyjazdu tylko wykreślać :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dlatego kocham podróże autem, bagaży mam zawsze multum ;)

    OdpowiedzUsuń

Zainteresował Cię ten wpis? Zostaw coś po sobie w komentarzu lub wesprzyj go lajkiem :).
Chcesz dostać prezent? Zajrzyj tutaj: http://bit.ly/prezent098123