5 narzędzi dla lubiących proste rozwiązania

narzedzia oszczedzajace czas
5 narzędzi dla lubiących proste rozwiązania

Lubisz proste rozwiązania organizacyjne i oszczędzające czas? Dzisiaj poznasz przydatne aplikacje i narzędzia, które pomogą Ci zyskać chwilę na przyjemności. Większość z nich już masz, ale jeszcze nie odkryłeś tego jaką mają moc. Czasami coś banalnego jest najtrudniejsze do wykonania, ale jak to mówią, trening czyni mistrza.



  • W organizacji i podziale zadań pomaga mi ich specjalne oznaczanie w kalendarzu. Pokażę Wam to na tym zdjęciu:

narzedzia oszczedzajace czas

Teraz czas na ustalenie szczegółów. Mogę najpierw zrobić zadania priorytetowe - nawet jeśli mogę je dokończyć w dzień, w który muszę je wysłać - i mieć "święty" spokój lub zająć się kolejną sprawą. 

Mogę również je odwlec i zrobić w piątek, ale wtedy nerwowy dzień wyjmie mi 24 godziny z weekendu.


  • W ograniczeniu czasu spędzonego na wertowaniu telefonu, przydaje mi się aplikacja "Forest".

Dzięki niej możecie wyhodować sobie las drzew, a wszystko dzieje się kiedy nie korzystacie z telefonu. W skrócie - im mniej czasu na szperaniu w komórce tym więcej drzew zasadzicie. 

  • Dla prowadzących profile w social mediach (strony na facebook'u, twitter, instagram) hootsite - automatyzuje działania.

Planujecie z wyprzedzeniem posty, a one publikują się automatycznie. Dzięki temu możecie na miesiąc zaplanować to co ma się pojawiać na waszych tablicach.


  • Podział czasu adekwatny do trudności zadania


Możecie wykorzystać do tego zwykłe kartki papieru albo pobrać aplikację lista zadań. Tam zapisujecie to, co musicie zrobić w dany dzień, a aplikacja włączy alarm gdy przyjdzie czas na zlecenie. 

Według mnie lepiej i szybciej będzie postawić zegarek i zapisywać wszystko na bieżąco. Ale uwaga! Pamiętajcie, że to zegarek jest dla Was, a nie Wy dla zegarka. Gdy coś zupełnie Wam nie idzie, przejdźcie do kolejnej sprawy, na którą trzeba poświęcić mniej czasu i wysiłku. 


  • Zaklęcia olewania


To chyba najtrudniejsze narzędzie, które siedzi w głowie. Ja nauczyłam się 100 razy zastanowić nad sensem danej sprawy. Czy wykonanie jej da mi coś w zamian, adekwatnego do wysiłku jaki podejmę żeby daną rzecz zrobić. Dzięki temu mój kalendarz jest minimalistyczny. 

Podzielcie się wrażeniami. Czy znaliście, któryś sposób lub praktykujecie go? Jakie macie inne, ciekawe narzędzia na oszczędzanie czasu?

16 komentarzy:

  1. Lubię poste rozwiązania i organizację czasu. Mam na to swoje sposoby i jak do tej pory się sprawdzają. Przydatny wpis, będę wpadać częściej. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Proste rozwiązania zawsze są najlepsze. Problem najczęściej polega na tym, że nie zawsze od razu przychodzą nam one do głowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na ogół znane aplikacje. Świetnie, że o nich mówisz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też lubię proste rozwiązania, aby nie komplikować sobie życia i nie marnować czasu :D

    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie! Dużo słyszałam o tej aplikacji Hootsite i chyba muszę z niej skorzystać, skoro ma mi ułatwić zadania :)
    Jak zwykle pomocniczy post :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana, przy pierwszej "kropce" wdarł Ci się błąd "W organizacja i podziale zadań" :):*

    OdpowiedzUsuń
  7. Forest - Bardzo fajna aplikacja. Przynajmniej tak brzmi :) skorzystam. Ale wątpię, że będę miał las :)
    Sposób z oznaczeniami też jest ciekawy, trochę podobny do metody priorytetów ABCD, ale ona odnosi się tylko do pracy. Nie wolno szczegółowo planować czasu wolnego, bo przestaje być czasem wolnym :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O Forest nie słyszałam ^^ Może spróbuję, ale pewnie tych drzew dużo nie będzie xd

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy pomysł z tą aplikacją:)
    Pozdrawiam,
    aguuuszka.blogspot.com-Mój blog!☼

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio pobrałam aplikację Forest i na pewno pomoże mi się skupić
    https://oczami-kujona.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam o tej aplikacji, ale wydaje się być naprawdę pomocna. :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń

Zainteresował Cię ten wpis? Zostaw coś po sobie w komentarzu lub wesprzyj go lajkiem :).
Chcesz dostać prezent? Zajrzyj tutaj: http://bit.ly/prezent098123