Przejdź do głównej zawartości

Jak naprawdę powstają zdjęcia na instagrama?

jak zrobic ladne zdjecie na instagram

Instagram, to moje ulubione medium społecznościowe. I pewnie domyślacie się dlaczego - po prostu uwielbiam robić zdjęcia. Ale dzisiaj, powiem Wam o drugiej stronie tego serwisu i o tym, dlaczego wymuskane fotki, wcale nie wymagają takiego nakładu pracy jak wszystkim się wydaje.

Kiedyś, zanim jeszcze poszłam po rozum do głowy, zrobienie "głupiego" zdjęcia na IG zajmowało mi mnóstwo czasu. Musiałam prasować białą narzutę, odsłaniać wszystkie firanki i przesuwać stół kuchenny pod samo okno. Nawet samo zrobienie kawy czy herbaty nie było tak czasochłonne, jak organizowanie mini studia w środku dnia. Wtedy myślałam, że tak trzeba, i że wszyscy, którzy pokazują na swoich profilach pięknie doświetlone zdjęcia, przez tydzień nie wychodzą z domu i cykają fotki na zapas. 

W końcu jednak kupiłam biały stolik, bo i tak miałam zamiar zmienić stary na nowszy model, i wtedy wszystkie moje rozterki się skończyły. Robię zdjęcia, kiedy po prostu mam na to ochotę. Instagram, służy mi jako źródło inspiracji i kontaktu z Wami oraz innymi osobami, które obserwuję. Akurat piję kawę i czytam? Nic trudnego, układam wszystko na stoliku (1 min), odpowiednio wyostrzam zdjęcie, by było dobrze doświetlone (10 sekund) i cykam kilka ujęć (2 min). Cały proces, łącznie z publikacją zajmuje mi 3 minuty.. Poniżej pokażę Wam jedną z fotografii, zrobionych właśnie "na szybko".

jak zrobic ladne zdjecie na instagram

Jedynym wysiłkiem, przy wykonaniu tego zdjęcia było położenie na stoliku poduszki.

Jeżeli nie wierzycie, to sami spróbujcie tak zrobić. Jeżeli nie macie białego stolika, to znajdziecie inne tło. Na przykład drewniany stół, parapet albo po prostu zróbcie zdjęcia na łonie natury. To jeszcze prostsze, bo wystarczy położyć książkę na trawie i super fotka gotowa. Nie potrzeba do tego ani skomplikowanego aparatu ani kosztownej lustrzanki. Nie jestem fotografem profesjonalistą, raczej ciągle uczącą się amatorką, która wykorzystuje na maksa możliwości zwykłego telefonu. 

Zanim jeszcze wyposażyłam się w narzędzie jakim jest ten właśnie stolik za 15 zł, przechodziłam mozolną drogę do robienie fotek i na instagrama, i na bloga. Teraz, dzięki niemu oszczędzam dużo czasu i tym samym mogę zrobić w ciągu 20 minut kilka zdjęć na zapas. 

A Wy co myślicie o zdjęciach na tym medium? Macie tam profile? Lubicie przeglądać instagrama? 😊

Komentarze

  1. uwielbiam Instagram, dla mnie to ulubione medium społecznościowe

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja rowniez na poczatku kombinowalam, jednak z czasem postawilam na latwosc i prostowe <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proste rozwiązania są najlepsze!

      Usuń
  3. Jestem chaotyczna na instagramie, więc robię zdjęcia, jak akurat mam na to ochotę :) Ale biała powierzchnia z pewnością byłaby ułatwieniem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie zgadzam się z Tobą, że robienie zdjęć to taka łatwa sprawa. Oczywiście istnieje ogromna przepaść między fotkami na IG a artystyczną fotografią, ale niestety przez to że większość modeli telefonów jest wyposażona jest w aparat, to każdy może się nazywać fotografem niestety. A fotografia to dziedzina sztuki tak samo jak malarstwo czy grafika. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym artykule jest mowa o amatorskich zdjęciach na media społecznościowe :)

      Usuń
  5. Kochana jesteś niesamowita! Uwielbiam Cię czytać. Ja w tym tygodniu zrobiłam diy skrzynki drewniane w pokoju :) Zrobię o tym wpis a przy okazji świetne tło do zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przydatne porady :) ja najczęściej fotografuję książki w ogrodzie, ale nie zawsze się tak da... (pogoda)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogród to moje drugie "studio", ale jak pada to niestety zostaje dom :)

      Usuń
  7. Proste metody, ale jakie skuteczne:) Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochana, jak wiesz ja kocham Instagram <3. Jeżeli chodzi o mnie, to ja mam wypracowane sztuczki robienia zdjęć, których nauczyłam się w życiu podczas robienia zdjęć ogólnie oraz kiedy pracowałam w zakładzie fotograficznym. Teraz zrobienie zdjęcia na mój IG zajmuje mi trochę dłużej niż Tobie, ale to dlatego, że ja robię hurtowo (zazwyczaj), żeby mieć gotowe powiadomienia o nowym poście <3 Buźka kochana :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł :) Dziekuję za komentarz ! :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Zainteresował Cię ten wpis? Zostaw coś po sobie w komentarzu lub wesprzyj go lajkiem :).
Chcesz dostać prezent? Zajrzyj tutaj: http://bit.ly/prezent098123

Popularne posty z tego bloga

WIOSENNE PORZĄDKI

Zima, śnieg i niezwykle klimatyczna pogoda już powoli ucieka. Teraz swoje pięć minut będzie miała wiosna, która nie da się ukryć - jest porą roku lubianą przez większość z nas. Wszystko budzi się do życia i odradza na nowo. A czy Ty pozwolisz na to, by i wiosna zagościła u Ciebie? 

Wszyscy na wiosnę robią generalne porządki - w szafie, w ogrodzie i w domu. Ale czy sprzątamy w swoim życiu? Czy robimy takie kwartalne podsumowania naszej dotychczasowej egzystencji? Wiele osób na takie głębokie przemyślenia wybiera Nowy Rok i związane z nim postanowienia, plany i cele. Może jednak warto zrobić to wiosną? 

Podczas tej pięknej i rozkwitającej pory roku, możemy na świeżo zrobić przegląd tego, co do tej pory uczyniliśmy. Wypisać wszystkie swoje plany, osiągnięcia i cele na najbliższy czas. Pogoda, budzące się rośliny i wyjątkowo okazałe słońce doda nam więcej motywacji do działania niż plucha i śnieg, który widzimy w styczniu. Jak się do tego zabrać? Jak przeprowadzić takie wiosenne porządki w …

JAK SPRAWIĆ BY WEEKEND BYŁ DŁUŻSZY?

Cześć! W końcu mamy upragniony piątek, czyli jak to mawiają - początek weekendu. Żeby te 2,5 dnia wykorzystać maksymalnie, warto skupić się na tym co planujemy zrobić żeby poczuć, że zregenerowaliśmy siły i jesteśmy wypoczęcie ;) Przybywam z pomysłami!

Jak zmotywować się do działania?

Jest poniedziałkowy poranek, ciężko wstaje się z łóżka kiedy za oknem brakuje słońca, a termometr wskazuje pięć stopni. Cóż, chyba poniedziałki muszą tak wyglądać i pozostałe dni roboczego tygodnia również. Wstaję, ledwo zwlekając nogi z łóżka i próbuję się obudzić otwarciem okna i podciągnięciem rolet. Wypadałoby się ogarnąć i zrobić jakieś zdrowe, pożywne i dobre śniadanie. W końcu to najważniejszy posiłek dnia. Może to pomoże zmotywować się do działania.