Co można robić w wakacje?

co robic w wakacje w domu

W końcu przyszło do nas długo wyczekiwane lato, a co za nim idzie coraz cieplejsze dni pełne relaksu, wody, chłodnych napoi i czytania na świeżym powietrzu. Przynajmniej tak u mnie wygląda każdy czerwiec, lipiec i sierpień. Strasznie się cieszę na samą myśl o gorących dniach. A Wy?







W związku z tym czas zastanowić się nad swoimi letnimi planami i marzenia, które mogą się ziścić własnie teraz. Co  można robić w wakacje, by maksymalnie je wykorzystać? Zobaczcie moją listę rzeczy, które pozwolą Wam nacieszyć się tym czasem na zapas. 




Wakacje w bloku, wieżowcu czy kamienicy




Jeśli nie mamy własnego podwórka albo chociaż miniaturowego balkonu trudno o odpoczynek na łonie natury. W takiej sytuacji warto udać się za miasto, na przykład nad zalew czy do lasu. Weźcie ze sobą coś do czytanie, przenośnego grilla lub jednorazowy ruszt, trochę jedzenia i krążki na komary. Jeśli woda pozwala na to, by się w niej kąpać nie zapomnijcie o kostiumie, ręczniku i kocu, na którym można poczytać i poleniuchować. 

co robic w wakacje


Wakacje w ogrodzie


Objęcia morfeusza



Każdy uczeń chce odespać w te długo wyczekiwane i zasłużone wakacje. Dorośli chcą w końcu spać do woli po całym roku pracy. Jak to wszystko pogodzić i nie tracić dnia na sen tylko chwytać lato póki ciepłe?





1. Zadbaj o dobrą jakość snu.


W pierwszy dzień urlopu obudź się dopiero, gdy poczujesz porządne wypoczęcie. Sprawdź ile godzin spałeś i ocen w ciągu dnia, czy nie przesadziłeś. Ja często śpiąc ponad 7 godzin, w południe spotykam się ze straszną sennością, więc nie ma co przesadzać.


2. Zmień kołdrę na letnią i codziennie wietrz pościel, by była świeża.


3. Pozbądź się rozpraszaczy, by szybko zasnąć i obudzić się w miarę wcześnie.

Śniadanie na trawie






Jeżeli już o jedzeniu mowa celebruj każdy posiłek. Ciesz się powolnym śniadaniem, pysznymi grzankami z dżemem i kawą. 


co robic w wakacje



1. Zjedz na łonie natury, balkonie, trasie lub w oknie.



2. Przyrządź sobie ulubioną kawę i smakuj jej każdy łyk.



3. Celebruj każdy nawet najprostszy posiłek.

Lunch czy drugie śniadanie?



Drugie śniadanie przygotuj w formie lekkich potraw, owoców czy sałatek. Jedz powoli, nie śpiesz się, korzystaj z wolnego czasu i slow day póki się da! Zapomnij o szybkim jedzeniu w pracy. 


1. Ulubiona potrawa na drugie śniadanie to klucz do dobrego dnia.


2. Zastąp komputer książką.




3. Nie sprawdzaj telefonu podczas posiłku.





Obiad króla



Jeżeli codziennie po pracy musiałeś robić obiad i chcesz w końcu pożegnać się, choć na kilka dni z czynnościami, które kojarzą Ci się z brakiem urlopu to nie gotuj. Zjedz coś, na co masz ochotę. 



1. Przyrządzaj posiłki tak jak lubisz.



2. Zajadaj lekkie rzeczy, by mieć miejsce na wakacyjny deser.



Czas wolny - wakacyjne umilacze



1. Książka, gazeta, album, e-book, audiobook, podcast.
2. Ulubione napoje w zasięgu ręki.
3. Wakacyjna lista marzeń w zasięgu wzroku.
4. Sprawny rower, rolki lub kijki nordic-walking.
5. Codzienne spacery.
6. Uwiecznianie wakacyjnych chwil w obiektywie.
7. Powolne dni.
8. Celebrowanie każdej sekundy.
9. Czas na własny rozwój.
10. Korzystanie z dnia na maksimum.
11. Spełnianie marzeń.
12. Buty, które zniosą wszystko i są wygodne.
13. Pielęgnacja dla ciała i ducha.


co robic w wakacje


Podwieczorek 



Do/po posiłku sięgnij po coś relaksującego. 




1. Muzyka, radio, dobry film.
2. Książka,
3. Spacer do lasu i piknik = zaczerpnięcie świeżego powietrza, czyli przyjemne z pożytecznym.
4. Przejażdżka rowerem.
5. Własny rozwój. 

Kolacja 



Jeśli nie jadasz kolacji to zjedz coś, co Cię zrelaksuje :).




Oto moja odpowiedź na pytanie, co robić w wakacje. A Ty, co zrobisz w to lato, by wykorzystać je w pełni? Zaciekawił Cię ten artykuł i skorzystasz, z którejś propozycji? Daj mi znać. Każdy Twój komentarz cenię ogromnie.

Do następnego! :)
Co można robić w wakacje? Co można robić w wakacje? Reviewed by Marta Kluczna Owczarek on 30 czerwca Rating: 5

32 komentarze:

  1. Dokładnie tak wygląda mój dzień ;) W bloku też się nie da nudzić- bynajmniej nie w moim.
    Ciekawy pomysł na post. Powodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wyjeżdzasz gdzieś na wakacje? Dziękuje za komentarz :)

      Usuń
  2. Super do powielenia..a coś na przygodę z wnukami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rowerki wodne, kajaki, może wycieczka rowerowa? :)

      Usuń
  3. Wakacyjne umilacze zdecydowanie skorzystam z paru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo się cieszę! Miłego dnia :):)

      Usuń
  4. Muszę koniecznie skorzystać z rad odnośnie wypoczynku i snu, bo tego brakuje mi najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się sprawdzą u Ciebie. Miłego weekendu :)

      Usuń
  5. Ja będę na pewno często chodzić na odkryty basen oraz jeździć na rolkach z koleżankami ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w przyszłym roku będę mieszkać już na wsi, więc obiady i śniadania na tarasie <3 na ten moment mam kilka plaż w mieście (z palmami) nad rzeką, kąpać się nie można, ale opalać owszem :) Skorzystam jednak z opcji wyjazdu pod miasto nad jakieś jeziorko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to świetnie. Życzę udanych wakacji!

      Usuń
  7. Jakoś tak przyznam, że rozpromienił mnie ten post. Sporo fajnych pomysłów, z których młodzi ludzie mogą skorzystać. Najbardziej spodobało mi się zjedzenie śniadania na trawie, może dlatego, że nigdy tak nie zrobiłam? W każdym bądź razie zazdroszczę Wam wszystkim wakacji, ja swoje będę miała nieco później. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też na razie nie mam urlopu, ale śniadanie na trawie w niedzielę czeka. Dziekuję za miły komentarz ;)

      Usuń
  8. Choć tak naprawdę nie mam wakacji, dziś zaczęłam oficjalne przywitanie lata - generalnym sprzątaniem całego mieszkania (no oprócz okien, bo miesiąc temu je myłam) oraz zmianą pościeli. Powoli przygotowuję właśnie także balkon, żebym mogła po pracy zawsze sobie tam usiąść czy się położyć i odpocząć :)

    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję! Ja wczoraj wysprzątałam :) A co planujesz zrobić z balkonem? Jakieś kwiaty?

      Usuń
  9. Ja strasznie nie lubię 'celebrować' wakacji. Jeżeli tylko pozwolę sobie na trochę lenistwa, automatycznie wypadam z rytmu i ciężko jest mi później powrócić do codzienności. Jeżeli już wybieram się na wakacje, to staram się nie zmieniać moich codziennych nawyków na siłę. :)
    Pozdrawiam! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inny sposób na urlop :)

      Usuń
  10. My akurat w letnie miesiące nigdy nie narzekamy na brak zajęć :) Ciągle jesteśmy w ruchu, zwiedzamy, jeździmy rowerami. Gorzej jesienią i zimą - bo wtedy faktycznie czasami inwencja twórcza się kończy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Na jesień napisze podobny artykuł :)

      Usuń
  11. U mnie wakacje to w zasadzie taki sam czas jak każda inna para roku :) Nie odczuwam większej różnicy, może oprócz tego, że męczę się okropnie w czasie upałów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zanim zaczęłam pracować miałam takie problemy, ale nie teraz :) Dwa tygodnie to na tyle krótko, że nie zdążę się znudzić. Gdybym nie mieszkała w bloku to może chociaż jadłabym na powietrzu, a tak to balkon jest zbyt mały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 5 dni też, ale staram się wykorzystać to na maksa :)

      Usuń
  13. tak właśnie będę robić: kawa, owoce, woda, słońce, książki... lekko, świeżo, idealnie :)
    wodę mam właściwie za rogiem, więc jak tylko się ociepli będę tam cały czas, albo wyskoczę na kajaki :) mam też w planie nieco popodróżować, ale w granicach kraju, także będą i zdjęcia... czytać i jeszcze raz czytać, trzeba wykorzystać te wakacje, bo to ostatnie na macierzyńskim ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten patent z wietrzeniem kołdry jest nam dobrze znany ^^ Często go używamy :* Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja wybieram ogród bo mam oraz morze. Na pewno widziałaś już moje śniadania i kawki na ogrodzie, ale muszę zacząć chodzić na promenadę koło mnie, bo mam 5 min spacerkiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj zazdroszczę Ci tego morza :)

      Usuń
  16. Moim wakacyjnym postanowieniem jest to, aby codziennie zjeść jakiś owoc. Ostatnio za dużo sztucznych rzeczy pojawia się w mojej diecie. // WeźSię.pl

    OdpowiedzUsuń

Zainteresował Cię ten wpis? Zostaw coś po sobie w komentarzu lub wesprzyj go lajkiem :).
Chcesz dostać prezent? Zajrzyj tutaj: http://bit.ly/prezent098123

Obsługiwane przez usługę Blogger.