CZYM GROZI NUDA?

nudzi mi się


W internetowym gąszczu rad i wskazówek dotyczących różnych dziedzin życia, znajdzie się też miejsce na zajęcia i zabawy, które mają nam pomóc w pokonaniu nudy. Nie oszukujmy się, przecież każdy z nas choć raz w życiu miewał dni, w których po prostu się nudził lub nie miał ochoty na nic, a mógłby zrobić coś pożytecznego. Jak to jest z tą nudą? Czy warto pozwalać jej zagościć w naszym życiu na dłużej? Czy nuda nam szkodzi? 


Do napisanie tego artykułu skłoniła mnie ostatnio zaistniała sytuacja. Miałam wolny wieczór, więc zasiadłam z kubkiem herbaty do czytania książki, która niestety okazała się nudna i nieciekawa. Odłożyłam ją na bok i stwierdziłam, że trochę się ponudzę. Nie miałam weny na nic i żadne kreatywny pomysły na spędzenie czasu nie spłynęły mi do głowy. 


* CZYM JEST NUDA? * 

Definicja nudy, to po prostu:
negatywny stan emocjonalny, polegający na uczuciu wewnętrznej pustki, zwykle spowodowany jednostajnością, brakiem zmiany otoczenia, brakiem bodźców, a czasami chorobą.
Nuda to stan obojętności i braku zainteresowania. Jest traktowana jako odmiana frustracji lub stresu. Czasami może doprowadzić do innych stanów emocjonalnych, jak np. agresji.
W takim razie teraz pora zadać sobie pytanie. Czy naprawdę zawsze warto uciekać od nudy i na siłę szukać sobie jakiegoś zajęcia? Nie zawsze. Moim zdaniem, czasami warto się ponudzić, by obudzić w sobie zew kreatywności czy pomyśleć po prostu o życiu

Powiem Wam, że gdy tylko zaczynam się nudzić, to staram się skorzystać z tego czasu na błogie nic nie robienie i pozwolić sobie na autorefleksję czy myślenie o niebieskich migdałach. Nuda może być fajna. Żeby zebrać jej owoce, wystarczy tylko dać jej kilka chwil na to, by ją poczuć. 


Częste chwile nic nie robienia mogą sprawić, że nagle dostaniemy niezwykłej weny twórczej do stworzenia czegoś niepowtarzalnego lub do zrobienia rzeczy, którą od dawna odkładaliśmy na lepszy dzień. 



* CO ZROBIĆ Z NUDĄ? *

Teraz opowiem Wam o tym, co możecie zrobić z nudą, by ją polubić i naprawdę z niej skorzystać. 

1. Obserwuj swoje myśli i emocje, które towarzyszą Ci w chwilach nudzenia się. Spisz je na kartce, rysuj to co widzisz lub czujesz. Poczuj swoją kreatywność.


2. Nudne zadanie, urozmaić czymś co kochasz. Na przykład popijaniem kawy, słuchaniem ulubionej stacji czy nuceniem rytmicznej piosenki. 


3. Poszukaj nowych pasji, przełam się i zrób coś, czego być może NIGDY nie robiłeś, a już z góry zakładasz, że tego nie polubisz.


4. Koloruj, rysuj, szkicuj i zamiast tekstowych notatek rób schematy, wykresy czy ramki. 


5. Celebruj nudę i ją trenuj.



* JAK TRENOWAĆ I CELEBROWAĆ NUDĘ? *

Jeżeli teraz powiesz, że nie masz czasu na nudę i jesteś non stop w biegu lub zazdrościsz tym co się nudzą, to są dwa wytłumaczenia tego faktu.

1. Możesz naprawdę nie mieć czasu na nudę, bo masz dom, dzieci i wymagającą pracę. Rozumiem.


2. Możesz bać się swoich myśli i emocji, więc uciekasz przed nudą, zaprzątając sobie każdą minutę swojego życia absorbującym zadaniem, które maksymalnie Cię pochłania. 


Teraz czas na trening nudy i celebrowanie jej. Do dzieła! 


Spróbuj raz w tygodniu, znaleźć  minuty na położenie się i nic nie robienie. Obserwuj swoje myśli, narysuj to co przeżywasz w danej chwili i przyglądaj się swoim emocjom. Oglądaj je z każdej strony i pod każdym kątem. 



* CZYM GROZI NUDA? *

Dzięki pozwoleniu sobie na nudę, możesz nie tylko odkryć nowe pasje czy otworzyć swój umysł na bardziej kreatywne zadania. Możesz nawet odnaleźć sens życia. Dlaczego?

Dzięki nudzie możesz zrozumiesz czego chcesz w życiu, pod warunkiem, że w chwili nic nie robienia dasz dojść swoim myślom i uczuciom do głosu, nie tłumiąc ich i nie zamykając im ust kolejnym zadaniem, którego nie musisz robić, a zaczynasz, bo boisz się tego co Twój umysł ma Ci do powiedzenia. 


A Ty często się nudzisz? Dajesz sobie przyzwolenie na nudę czy szukasz zadań tylko po to, by ją wygonić? 

Przyciski społecznościowe dostarczyły profilki.pl

24 komentarze:

  1. Jak zwykle trzeba zachować zdrowe proporcje ;) Wydaje mi się, że sporo osób traktuje nudę jako coś złego i w ten sposób nie daje sobie czasu na odpoczynek, który jest bardzo istotny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy właściwie w taki sposób nie podchodziłam do nudy, bo zawsze używałam ją za negatywna stronę mojego życia, a tu proszę. Świetny post!

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację każdy człowiek powinien sie przynajmniej ta minutę ponudzić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z Tobą! Nuda jest nam potrzeba, ale wiadomo tylko i wyłącznie od czasu do czasu. Ja pozwalam jej zająć mój czas średnio raz na dwa tygodnie, ale dzięki temu mam mega dużo nowych pomysłów i mogę uwolnić swoją kreatywność! Uwielbiam być zapracowanym człowiek i mieć wypełniony grafik od A do Z każdego dnia, ale ta chwila "nic nie robienia" jest potrzeba każdemu!🙂
    www.dobieramypodklady.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak przepięknie napisane! Zgadzam się z Tobą. Ja zazwyczaj staram się korzystać z każdego dnia w 100% i kiedy się nudzę lubię iść pobiegać, ogólnie poruszać się. Jest to taki mój sposób na pozbycie się nudy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Całe szczęście ja w moim domu i stylu życia na nudę nie mogę narzekać 😊 rodzina zobowiązuje ❤

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio słyszałam takie słowa ze nudą jest potrzebna aby potem wymyślić kreatywne zajęcia i umieć je potem bardziej docenić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post. Każdy powinien się trochę ponudzić. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jak się nudzę to dużo myślę o życiu i wiele sytuacji też sobie wyobrażam,aby poprawić sobie humor :) Czasami warto jest się zatrzymać i w ciągu tygodnia znaleźć godzinę na nicnierobienie. Wtedy najlepiej się wypoczywa i w pewnym stopniu zapomina się o problemach dnia codziennego.
    Świetny wpis! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, masz wielką rację :)

      Usuń
  10. Mam dwoje malutkich dzieci, więc siłą rzeczy nudzę się rzadko. Ale zgadzam się z Tobą, że nuda może być bardzo inspirująca. W codziennym życiu pędzimy przed siebie, skupiamy się na zadaniach, wpadamy w rutynę. Nuda pozwala zrestartować mózg, co może mieć bardzo ciekawe konsekwencje.

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak masz rację nuda może być owocna i trzeba sobie na nią pozwolić i dzieciom równiez

    OdpowiedzUsuń
  12. Całe szczęście, że nie nudziłam się czytając ten post! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Marta zdecydowanie nie nudzie! Prowadzi do lenistwa, marazmu, zastoju. Po polsku zryje psychikę i same negatywne konsekwencje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od rodzaju nudy ;).

      Usuń

Zainteresował Cię ten wpis? Zostaw coś po sobie w komentarzu lub wesprzyj go lajkiem :).
Chcesz dostać prezent? Zajrzyj tutaj: http://bit.ly/prezent098123