24 marca 2017

ZMIANA CZASU NA LETNI

zmiana czasu 2017



 Zmiana czasu z zimowego na letni będzie miała miejsce z soboty na niedzielę. Zwolenników i przeciwników takiego zabiegu jest bardzo wielu i tak naprawdę nikt do końca nie wie, który czas jest "naturalny" dla ludzkiego organizmu i naszych zegarów biologicznych. Jednak możemy się nieco przygotować, by pierwsze dni takiego przestawienia były dla nas nieco przyjemniejsze.


 Ja sama odczuwam pewne problemy kiedy np. przestawiamy zegarki z czasu letniego na zimowy. Wtedy jestem strasznie ospała, zdenerwowana i bardzo zmęczona. Wypijam hektolitry kawy, próbując skupić się na codziennych czynnościach i staram się dostrzegać, że mam tą godzinę więcej.

Fakt, każdy przeżywa inaczej zmianę czasu. Na niektórych nie wpływa to w ogóle, a inni mają problemy podobne do moich. Dzisiaj możemy się zastanowić czy naprawdę takie przestawienie wskazówek jest nam potrzebne i zobaczyć jak sobie radzić przez pierwsze dni funkcjonowania według "nowego" zegarka.

Zanim przejdę do meritum, pozwolicie, że upiję łyka herbaty i zapalę sobie świeczkę. Zachęcam Was do zrobienia tego samego :). 




* CZY ZMIANA CZASU MOŻE BYĆ PRZYJEMNA? *

W wielu poradnikach i gazetach czy też w sieci, przeczytamy o samych wadach zmiany czasy. Nie dość, że pozbawia nas godziny snu, to jeszcze wprawia w otępienie. Ale odłóżmy medycynę na bok, bo każdy człowiek jest inny i na każdego przestawienie zegara ma inny wpływ. Dzisiaj zajmiemy się zaletami "nowych" zegarków i sposobami na odzyskanie tych 60 minut. 


* ZALETY ZMIANY CZASU *

1. Jest dłużej widno na dworze.
2. Śpiochy, mogą dłużej podrzemać w weekendy, bo wschód słońca jest dopiero po 7.
3. Zmiana czasu to pierwsze oznaki zbliżającego się lata.
4. Zmiana czasu sprawia, że później zapalamy światło - oszczędzamy na rachunku za prąd ;). 
5. Ranne ptaszki mogą wstać jeszcze wcześniej i wykorzystać dzień bardziej produktywnie.
6. Dzień jest dłuższy, więc możemy zrobić więcej rzeczy wymagających naturalnego światła (zdjęcia, filmiki, vlogi, wycieczki, zdobywanie górskich szczytów itp). 
7. Mamy wymówkę, by wypić więcej kawy (coś co każdy kawosz ceni sobie najbardziej), bo w końcu budziki ściągną nas z łóżek o godzinę wcześniej. 
8. Osoby, które lubią słuchać śpiewu ptaków, ale i kochają dłużej pospać, mogą się w końcu nacieszyć piskaniem wróbli, cukrówek czy sikorek (patrz punkt 2). 

A teraz poznajcie moją nową sąsiadkę, która budzi mnie każdego ranka :)


zmiana czasu 2017

* JAK SIĘ PRZESTAWIĆ NA NOWY CZAS? *

W internecie przeczytamy całą masę porad i wskazówek, które pomogą nam przestawić się na nowy czas. Jednak te wszystkie złote przepisy lepiej wziąć na dystans. Ja dzisiaj opowiem Wam co mi pozwala się przyzwyczaić do nowego zegarka. Może kilka sposobów sprawdzi się również u Was? Zobaczmy.

Na samym początku ważne jest ustalenie jednego szczegółu - musisz wiedzieć kiedy wstajesz najbardziej wypoczęty. Dzięki temu możesz zdecydować czy potrzebujesz wskazówek dotyczących przestawienia się czy nie. Jeśli jesteś rannym ptaszkiem, to tak naprawdę jedna godzina do przodu Cię nie zbawi. Gorzej mają osoby takie jak ja, lubiące sobie dłużej podrzemać. 

Teraz przejdźmy już do moich 7 porad :)


* PORADY NA NOWE ZEGARY *

1. Dzień lub dwa przed przestawieniem zegarka, postaraj się wstać 15 minut wcześniej.

2. W dzień przestawienia czasu z zimowego na letni, możesz przestawić jeden zegarek "na zaś" wtedy zaczniesz oswajać się z nadchodząca zmianą.

3. W sobotę, postaraj się zasnąć choć 30 minut wcześniej niż zwykle. Wiem, że w weekend nie jest to łatwe, ale można spróbować :).

4. Kiedy już będziesz gotowy do snu, możesz rozszczelnić okno. Dzięki temu przez całą noc dobrze się dotlenisz i będzie Ci łatwiej wstać, a do tego będziesz miał okazje posłuchać śpiewu ptaków. 

5. Zaplanuj sobie długi, leniwy, niedzielny poranek. Możesz na przykład wstać o tej porze co zwykle i zjeść śniadanie w łóżku w towarzystwie ulubionego serialu, programu w telewizji czy kanału na Youtube. 

6. Staraj się nie myśleć o tym, jaka godzina by była gdybyśmy nie przestawiali zegarka. Takie myśli często wpędzają nas w podły humor.

7. Wybierz się na długi, wieczorny spacer. Dzięki temu od razu dostrzeżesz pozytywny zmiany czasu - piękny zachód słońca, dłuższy dzień i pierwsze oznaki wiosny. 


zmiana czasu 2017

Chciałabym Wam jeszcze powiedzieć o fantastycznej książce, która wielu osobom pomoże pomóc w wyregulowaniu swojego zegara biologicznego. Tutaj znajdziecie moją recenzję oraz tytuł tej publikacji:

- Potęga kiedy - jaki jest Twój zegar biologiczny?


Mam nadzieję, że ten artykuł przypadł Wam do gustu i zachęcam Was do opisania swoich patentów na przestawienie się na nowy czas. Czekam na komentarze 😊 Miejcie dzisiaj cudowny dzień! 






Jeśli chcesz obejrzeć więcej zdjęć lub zaczerpnąć inspiracji, to zapraszam Cię do odwiedzenia mojego instagrama: @martie_lifestyle. 😊
Przyciski społecznościowe dostarczyły profilki.pl

22 komentarze:

  1. Na szczęście nie odczuwam zmiany czasu :) Za to cieszy mnie fakt, że jasno jest do późniejszej godziny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oesu, znowu zmiana czasu, sen mi zabierają, a fe! :(

    OdpowiedzUsuń
  3. No nareszcie ciepłe dni nadchodzą, oby śnieg na Wielkanoc nie spadł. Dobrze że mi przypomniałaś że z soboty na niedziele "śpimy krócej"

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię zmianę czasu. Wtedy dzień szybko mija, można z dziećmi długo być na dworze. Robi się już cieplej i wszystko się budzi. Co ciekawe, moje dzieci przestawiają się czasowo zwykle jakieś dwa tygodnie przed zmianą. Zaczynają się wcześniej budzić. By potem z tej 6.30 zrobiła się 7.30 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, długie posiedzenia w ogrodzie również uwielbiam :)

      Usuń
  5. Ja się mega cieszę <3 uwielbiam wiosnę, długie dnie :) i w ogóle mi nie przeszkadza wcześniejsze wstawanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W zasadzie wydaje mi się, że możnaby zmienić ten czas i już więcej nie mieszać. Niech tak zostanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedy sobie pomyślę, że będę wychodzić z pracy i będzie jasno - ochhh cudownie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie dobrze, że wspomniałaś o książce "Potęga kiedy", którą koniecznie muszę przeczytać! I z resztą, do Twoich rad też się zastosować, bo mam problem ze swoim zegarem biologicznym. :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja niestety nie umiem się przestawiać, ponieważ to wszystko dzieje się za szybko. Ledwo zaczęłam się przyzwyczajać do czasu letniego,a tu już czas zimowy i za chwile znowu letni. Niestety od jakiegoś czasu zauważyłam drobne problemy ze snem. Z racji tego,że w weekend wstaje do pracy przed 5 rano, dopiero koło czwartku udaje mi się dospać do 7:30, gdy dwa dni później ponownie zrywam się z rana. W moim przypadku minusem jest to,że znowu późno będzie się robiło widno. Gdy dzisiaj wyszłam z domu chwile po piątej byłam zachwycona. Nic tak nie nakręca do życia jak wstawanie niedługo po świcie i oswajanie się że śpiewem ptaków,a uwierz,że koło 5 nad ranem odgrywają niesamowite koncerty. Osobiście chętnie pozostałabym przy czasie zimowym. Jest już dość długo widno i w gruncie rzeczy tak mi odpowiada. Jedyne co przemawia teraz na korzyść czasu letniego, to fakt,że zaoszczedzimy prąd. Wiele państw na świecie nie przestawia zegarów i także funkcjonują, więc może to nie jest wcale aż tak złe rozwiązanie?
    Do rad oczywiście się zastosuje,żeby przyśpieszyć proces przyzwyczajania się do nowego czasu :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wstaje o 5 rano, żeby szybciej zacząć pracę, więc również wsłuchuję się w te przepiękne ptasie koncerty. Też myślę, że pozostanie przy jednym czasie to dobry pomysł :)

      Usuń
  10. A ja tak się zafiksowałam trwającym weekendem, że zapomniałam o dzisiejszej (w nocy) zmianie czasu - dzięki więc za tę przypominajkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na mnie zmiana czasu nie działa w ogóle negatywnie, ani na zimowy ani na letni, jest mi to obojętnie. No, trochę bardziej lubię zmianę na letni, bo wtedy jest dłużej jasno, ale ogólnie to uważam, że te zmiany czasu są niepotrzebnym komplikowaniem sobie życia i można by w końcu wprowadzić jeden, dla świętego spokoju.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cóż...ja akurat lubię zmianę czasu i nie przeszkadza mi ona wcale :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jedyna rzecz, o której zawsze pamiętam - zmiana czasu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie sądziłam, że zmiana czasu może zainspirować do tekstu na blogu😉. Mnie zmiana dziś całkowicie zaskoczyła, gdy rano otworzyłam oko i na jednym zegarze była 7, a w telefonie 8. Kompletnie zapomniałam. Trzeba kilku dni na przyzwyczajenie się do nowego czasu, ale na pewno fajnie, że długo jest widno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dlatego lubię zmianę czasu na letni :)

      Usuń
  15. Ja dzisiejszego popołudnia nie mogę się przyzwyczaić że jest tak jasno! Ale to pozytywne uczucie :-)

    OdpowiedzUsuń

Zainteresował Cię ten wpis? Zostaw coś po sobie w komentarzu lub wesprzyj go lajkiem :).
Chcesz dostać prezent? Zajrzyj tutaj: http://bit.ly/prezent098123