MAGIA OLEWANIA - ZAKLĘCIA DLA DOROSŁYCH

magia olewania recenzja blog

Na pewno kojarzycie książkę: "Magia sprzątania", której kontynuacją były "Tokimeki", autorstwa Pani Marie Kondo. Dzisiaj, przychodzę do Was z całkiem nową, okrzyknięta bestsellerem i lekturą obowiązkową: "Magią olewania".  Możecie pomyśleć, że to pewnie trzecia część, nic dziwnego - design okładki identyczny tylko w nieco innym kolorze, ale już na wstępie Wam powiem, że tę publikację napisała całkiem inna osoba. Kto to taki? Co to za książka? Wszystkiego dowiecie się dzisiaj. Zapraszam Was na recenzję! 


* MAGIA OLEWANIA - HOKUS POKUS DLA DOROSŁYCH *

Wyobraź sobie zwykłą sytuację. Koleżanka, którą naprawdę darzysz sympatią zaprasza Cię na kawę w piątkowe popołudnie. Miałaś męczący tydzień, więc nie ukrywasz, że siedzenie przed telewizorem z chipsami w ręku bardziej, by Cie uszczęśliwiło. Ale przecież nie odmówisz, bo pomyśli, że jesteś zołzą albo że zwyczajnie nie masz ochoty z nią siedzieć. I co zrobisz? Powiesz TAK i wbrew sobie udasz się do tej kafejki byle tylko odbębnić godzinę czy dwie na pogaduchach?

Każdego dnia musimy podejmować decyzje czy dokonywać wyborów, które nie zawsze nam pasują i nie zawsze ich skutek finalny nam się podoba. 

Nie jesteśmy dziećmi i pępkami świata, więc nie możemy robić tylko tego co nam się podoba. Musimy być odpowiedzialni!

Uff, już myślałam, że tego nie powiesz. Naprawdę tak uważasz? Naprawdę myślisz, że trzeba wszystkim mówić tak, dać się popychać i przepychać i jeszcze sobą rządzić? Czy naprawdę czasami nie masz dosyć swojej pracy i aż Cię nie korci, by z niej wyjść, zatrzasnąć drzwi i robić to na co masz ochotę? No nie żartuj...

A co jeśli teraz Ci powiem, że możesz? Że TY masz prawo rzucić pracę, na rzecz robienia tego co kochasz zarobkowo? Ty możesz przestać być dobrą ciocią i godzić się na wszystko to, na co nie masz ani czasu ani ochoty i często nawet funduszy, ale robisz to wszystko, dlatego że nie wypada odmówić? 

* MAGIA OLEWANIA *


Autor: Sarah Knight. 
Okładka: Miękka z zakładkami.
Ilość stron: 206.
Wydawnictwo: Muza.
Kategoria: Rozwój osobisty, motywacja, psychologia.
Moja ocena: 10/10.

Na początku, podeszłam do tej książki trochę sceptycznie. Magia sprzątania, teraz znowu jakaś magia...olewania. Ale otworzyłam publikację i już od pierwszych kilku zdań poczułam, że ktoś napisał to specjalnie dla mnie. Poczułam, że autorka jest bardzo podobna do mnie i z charakteru i podejścia do świata. Czytałam i przepadłam na kilka godzin... Co wyczytałam?

magia olewania recenzja blog

Pani Sarah, zainspirowała się publikacją "Magia sprzątania" i dzięki niej dostała niezwykłego power'a, by napisać swoją "Magię olewania". Jak to się stało? Wszystko zaczęło się od odgruzowania swojej przestrzeni w domu metodę Konmari, ale szybko doszła do wniosku, że mimo tego iż poukładała skarpetki, posprzątała mieszkanie i w ogóle wszystko pięknie lśniło, to i tak czegoś jej jeszcze brakuje do pełni szczęścia... Nie cierpiała swojej pracy w korporacji, więc bez żadnych oporów zwolniła się z niej. Wtedy nie martwiła się o to, że szef będzie musiał szukać dla niej zastępstwa, pracownicy zostaną z całą masą pracy i ona być może nie znajdzie tak szybko innego zatrudnienia, które pokocha. Sukcesywnie zaczęła myśleć nad tym, co by tu zrobi by w końcu przestać się zamartwiać... I wtedy spadło to na nią jak grom z jasnego nieba - Eureka! Trzeba posprzątać w głowie, relacjach i innych kwestiach życiowych. Tylko, że w metodzie Marie Kondo jest prościej - wszystko wywalasz na środek pokoju, segregujesz, wyrzucasz oddajesz i po problemie...

Z głową jest znacznie gorzej, bo nie wyrzucisz wszystkiego na dywan i nie będziesz segregować. Tutaj potrzebne są ćwiczenia nad sobą i swoim podejściem. Trzeba przejść kurs "odpuszczania sobie". Na czym on polega? 

* ODPUŚĆ SOBIE *

Żeby raz na zawsze pozbyć się poczucia winy i brania odpowiedzialności za coś czego nie lubisz, musisz sobie zwyczajnie odpuścić. Olej sprawy, które nic nie wnoszą do Twojego życia, które w ogóle Cie nie uszczęśliwiają, a za miast tego zabierają Ci czas, którego nie masz na ludzi, których nawet nie lubisz, lub z którymi nie masz ochoty przebywać czy rozmawiać (nie zawsze chodzi o wampiry energetyczne).

W tej książce, znajdziemy również "zaklęcia" na NIE przejmowanie się osobami, które nas denerwują i dołują i odkryjemy skuteczne metody, kulturalnego wypraszania ich z naszego otoczenia. 

* METODA ZERO ŻALU * 

Wszyscy przejmujemy się tym co pomyślą inni. Nie pójdziemy w dresach do spożywczaka, bo co sobie pomyśli ekspedienta. Nie wyjdziemy z domu bez makijażu, bo co sobie ludzie pomyślą na ulicy. Nie odmówimy koleżance wyjścia na kawę, bo weźmie nas za zołzę, dzikuskę czy egoistkę. Nie wyrzucimy tego "pięknego" portfela od cioci Krysi, bo to przecież prezent i byłoby jej przykro. Nie robimy tego, bo nie wypada. I co z tego mamy? Czy jesteśmy dzięki temu szczęśliwsi? 

No właśnie, chyba nie, prawda? Próbujemy przez całe życie być fair wobec innych i godzić się na rzeczy, na które nie mamy ochoty, bo tak nas uczono, że na tym polega dorosłość. I nie mam tutaj na myśli zachowywania się jak rozwydrzony 2 latek - tupaniem w sklepie o podłogę, bo zabrakło naszego ulubionego smaku serka Danio, czy rykiem w autobusie, bo mamusia nie chce nas wziąć na kolanka. Mam na myśli naprawdę poważne rzeczy i wyrażanie zgody na nie wbrew sobie!

Jeśli chcemy zmienić nasze życie, musimy zastosować metodę ZERO ŻALU. Na czym ona polega?

Musisz "znaleźć swoje priorytety, odróżnić wolne wybory od zobowiązań i przedłożyć radość ponad irytację, złość i nerwy, i opracować budżet rzeczy, na których naprawdę Ci zależy".

Metoda zero żalu, to metoda 4 prostych kroków, które są w tej książce dokładnie opisane i rozbudowane:

1. Dlaczego nie warto się przejmować? Podstawy odpuszczania sobie. Budżet rzeczy na jakich nam zależy.
2. Podejmij decyzję, że nie będziesz się przejmować. Pogrupowanie spraw.
3. Odpuszczanie sobie.
4. Odpuszczanie sobie pewnych rzeczy, radykalnie zmienia życie. 
Każde z tych 4 podpunktów, jest bardzo rozbudowane i wzbogacone naprawdę dobrymi ćwiczenia. Po przeczytaniu tej książki, nie poczułam niedosytu, od razu zabrałam się do pracy i mam zamiar przez cały kwiecień "pracować nad swoją głową i swoim przejmowaniem się. 

Co myślicie o tej książce? Jestem ciekawa, czy poznaliście magię sprzątania, bo ja nie miałam okazji. Napiszcie mi czy lubcie tego typu książki i ćwiczenia. Do zobaczenia! 




38 komentarzy:

  1. W moim obecnym położeniu ta książka świetnie by się sprawdziła. Chyba w nią zainwestuję... I może nauczę się co nieco "magii olewania" ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka jest dobra dla każdego. Mam nadzieje, ze lektura Cię nie rozczaruje :)

      Usuń
  2. Kiedyś było u mnie naprawdę ciężko. Wszystko osadzało się w mojej psychice,a byłam już tak dobita,że zaczęło mi się sypać zdrowie.
    I pewnego dnia w głowie pojawiło się sitko, które teraz dokładnie flirtuje to co ważne,a przepuszcza rzeczy nieistotne, na które nie warto zwracać uwagi i którymi nie warto się przejmować. Nauczyłam się olewać do tego stopnia,że teraz ciężko mnie złamać. I odmawiać się nauczyłam, bo kiedyś było mi głupio, bo przecież nie wypada itd. Wypada! To ja o sobie decyduję a nie ktoś inny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że tak robisz. Ja również czasami mam ochotę powiedzieć TAK, bo nie wypada odmówić, ale tak jak mówisz - ja decyduje osobie, a nie inna osoba. :)

      Usuń
  3. Odpuszczanie sobie jest bardzo ważne.nie można być perfekcyjnym we wszystkim. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie dziś wręczyłam mamie na urodziny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz o niej czytam, nigdzie jej nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o tej książce, ale zdecydowanie jestem nią oczarowana. Muszę w nią zainwestować ! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pewnie:) odkąd stosuję tą zasadę życie jest lepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Może jestem jakaś dziwna, ale jeszcze nie miałam poczucia winy, bo odmówiłam spotkania z kimś - bo mi się nie chciało :D

    OdpowiedzUsuń
  9. NA razie jestem na etapie Magii sprzątania ale chyba sięgnę również po Magię olewania:)))

    OdpowiedzUsuń
  10. NA razie jestem na etapie Magii sprzątania ale chyba sięgnę również po Magię olewania:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio tyle o tej książce słyszałam, że muszę po nią sięgnąć. Recenzję czytało się niezwykle przyjemnie. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba po nią sięgnę, bo w niektórych kwestiach mam chaos w głowie - to NIE czasami przychodzi mi z ogromnym trudem i robie rzeczy, na ktore nie do końca mam ochotę 😬

    OdpowiedzUsuń
  13. Widzę, że muszę zdobyć tę książkę, ułatwi mi stosowanie pewnych rzeczy w życiu ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Robię się w tym.coraz lepsza, ale fakt nie zawsze łatwo coś odpuścić.

    OdpowiedzUsuń
  15. Z dużą rezerwą podchodzę do ludzi, którzy próbują mówić innym, jak żyć i sprzedają autorskie metody na szczęście. Wystarczy chyba odrobina autorefleksji i rozsądku, by zachować w swoim życiu równowagę. Nie wiem, czy książka jest tu do czegokolwiek potrzebna – może autorce, żeby opłacić rachunki ;) Ale to tylko moje zdanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli innym ludziom, to pomoże, to niech pisze. Nawet po to, by opłacić rachunki za prąd czy internet. Nie każdy potrafi zrobić autorefleksję, a każda książka może coś wnieś do naszego życia. :)

      Usuń
  16. Bardzo mi się podoba idea tej książki. Chyba się na nią zaczaję :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Moja "Magia olewania" już czeka, dostałam na urodziny i nie mogę się doczekać aż po nią sięgnę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie będziesz rozczarowana ! :)

      Usuń
  18. W tym miejscu warto wspomnieć o liście celów na określony czas. Już drugi raz taką napisałem w wersji rocznej - pilnuje mnie bym nie odpuszczał. ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Są kwestie, których nie potrafię olać. A powinnam, dla własnego dobra! Książka już do mnie idzie pocztą, czekam na nią z niecierpliwością!

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie lubię książek tego typu, ale... ta zapowiada się wyjątkowo ciekawie ;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto się przełamać. Książka naprawdę jest bardzo ciekawa i taka ludzka :).

      Usuń
  21. Choć książek nie czytam to jednak ta jest w sam raz dla mnie. Porusza akurat rzeczy z którymi mam problem. Muszę pomyśleć nad przeczytaniem jej. :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Jest to sztuka, którą musze opanować, więc pewnie zakupię :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Niestety nie słyszałem ani o Magii Sprzątania, ani o Magii Olewania, więc troszeczkę ciężko mi się postawić w danej sytuacji, aczkolwiek po przeczytaniu twojej recenzji ów pozycji wydaje mi się, że chętnie bym po samą książkę sięgnął i przetestował. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Sonia8.5.17

    Pierwszy raz słyszę o takiej książce, ale podejście autorki bardzo mi się podoba. Wydaje mi się nawet, że sporo osób powinno odgruzować sobie głowę, aby poczuć się w pełni szczęśliwymi ludźmi. Lubię takie uniwersalne - tzn. skierowanego do każdego - książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja tej książce niestety w przedbiegach mówię stanowcze NIE. Przeczytałam Magię sprzatania i to była moja ubiegłoroczna porażka.

    OdpowiedzUsuń

Zainteresował Cię ten wpis? Zostaw coś po sobie w komentarzu lub wesprzyj go lajkiem :).
Chcesz dostać prezent? Zajrzyj tutaj: http://bit.ly/prezent098123