10 POWODÓW WYMÓWEK

wymówki

Już od jakiegoś czasu zastanawiam się, dlaczego ciągle znajduję jakieś wymówki, dzięki którym unikam wielu rzeczy, które mi się nie podobają lub których po prostu nie potrafię zrobić. Notowałam sukcesywnie każdy dzień, w którym takie wymówki w mojej głowie się pojawiły. Dzisiaj powiem Wam skąd moim zdaniem bierze się w nas wymigiwanie od wielu spraw czy zadań. 


* 10 POWODÓW WYMÓWEK *



Z moich doświadczeń wynika że istnieje 10 powodów wymówek:
1 - nuda,
2 - brak chęci, 
3 - z pozoru brak możliwości,
4 - pieniądze,
5 - zmęczenie,
6 - stres,
7 - strach,
8 - lenistwo,
9 - zamknięcie się na nowe wyzwania. 
10 - pesymistyczne nastawienie. 

Jeżeli znamy już 10 powodów do wymówek, to teraz rozwińmy każdą z tych myśli i może tym sposobem utożsamimy my się w którąś z nich. Ja od razu Wam powiem, że utożsamiam się z wymówką szóstą ósmą i drugą.





* NUDA *


Często niektóre zadanie są nużące i nie leżą w kręgu naszych zainteresowań. Wtedy najczęściej tracimy czas na kreowanie w swojej głowie wymówek, które pozwolą nam z czystym sumieniem odpuścić sobie jakąś sprawę lub jej nie skończyć. A po co nam wymówka? Lepiej szybko zabrać się za daną rzecz i zakończyć ją szybko. Brzmi łatwo, ale trudniej się wykonuje ;) 


wymówki



* BRAK CHĘCI *


Brak chęci na jakieś zadanie można by oczywiście zrównać ze zwykłym lenistwem, ale nie zawsze to to samo. Czasami mamy do zrobienia coś, co nas zmęczy lub zdołuje i w takiej sytuacji automatycznie zamykamy się na to. Jeżeli nie chcemy w tym momencie wymówić się błahym powodem, dla którego zrezygnujemy ze zrobienia czegoś, to dużo lepiej jest umilić sobie takie przedsięwzięcia muzyką, kawą, dobrym jedzeniem, rozmową z bliską osobą.


* POZORNY BRAK MOŻLIWOŚCI *


W swoim życiu mieliśmy już do czynienia z niejednym zadaniem. Kilka rzeczy było łatwych do wykonania, kilka trudniejszych, a jeszcze kilka naprawdę banalnych. Jednak czasami musimy zrobić coś, co na pierwszy rzut oka jest niewykonalne i od razu pozbawia nas motywacji na starcie. 


* PIENIĄDZE *


Kolejnym punktem, który często działa jak kij wbity w mrowisko są pieniądze. Wiele ludzi rezygnuje z wykonania czegoś, wymawiając się brakiem środków. Może w niektórych przypadkach, to się sprawdza, ale tylko w niektórych. 


* ZMĘCZENIE I STRES *


Nie bez powodu te dwie rzeczy zawarłam w jednym punkcie. Stres jest olejem napędowym dla zmęczenia. Sam w sobie również może powstrzymywać nas przed spróbowaniem czegoś nowego. 


* STRACH *


Boimy się, więc i szukamy wymówek, by nie spróbować. Szybka piłka ;) 


* LENISTWO I ZAMKNIĘCIE SIĘ NA NOWE WYZWANIA *


Ten podpunkt również jest jak 2 in 1. Dlaczego/ Lenistwo prowadzi do całkowitego zniechęcenia się i zamknięcia na nowe wyzwania i zadania. Człowiek leniwy, skreśla swoje powodzenia lub sens zrobienia czegoś już na starcie. Woli ten spożytkować przed telewizorem. 


* PESYMISTYCZNE NASTAWIENIE *


I tutaj kolejna rzecz, jeżeli jesteśmy optymistami podobno żyjemy dłużej. Jeśli wolimy pesymistyczne scenariusze długo nie pociągniemy. Tak czy owak, podchodząc do wszystkiego ze zbolałą miną i wyrazem męczennika nie tylko stajemy się gburami i egoistami.. W końcu przestaniemy lubić siebie.

Teraz przyjrzyj się tym dwóm fotografiom (na telefonie lepiej zrobić to w trybie pełnoekranowym) i przejdź dalej. 


wymówki

wymówki



Teraz pomyśl, które ze zdjęć wywołało w Tobie więcej emocji? Pierwszy czy drugie? Na którym dłużej się zatrzymałeś? A może pominąłeś wszystkie, by nie tracić czasu i jak najszybciej przeczytać artykuł do końca?

Odpowiedzi na te pytania musisz udzielić sobie sam, tak samo jak sam musisz zastanowić się nad swoimi wymówkami i odkładaniem wielu spraw na później. Nie zostawię Cię jednak bez wskazówek ;) 


* JAK PRZESTAĆ SZUKAĆ WYMÓWEK? *


Trudno jest z dnia na dzień godzić się na wszystko i robić rzeczy, których nie lubimy. Jednak jeżeli na przykład ktoś zaprasza nas na spotkanie, a my nie mamy na nie ochoty, to w takiej sytuacji możemy sobie blefować. Szkoda tracić czasu na ludzi, którzy nic nie wnoszą do naszego życia. 

Ale co wtedy, kiedy przed nami - w pracy, szkole czy życiu osobistym - staja zadanie, które musimy wykonać, a wymówki jedynie odwlekają ich finalizację? 

Z pomocą przyjdzie i 10 pytań:

1 - Dlaczego zwlekam z wykonaniem zadania? (Patrz podpunkt 100 powodów wymówek).
2 - Czy dzięki blefowi uniknę zadania?
- Ile czasu potrzebuję na wykonanie zlecenia?
3 - Co bym zrobił, gdybym nie dostał tego zadania? (czyt. jak wykorzystałbym ten czas). 
4 - Co mi daje odwlekanie?
5 - Jak się będę czuł po zrobieniu tego zlecenia?
6 - Ile czasu zaoszczędzę gdy zacznę teraz?
7 - Na co przeznaczę pozostałą godzinę? 
8 - Czy szybsze zrobienie danej czynności poprawi mi humor?
9 - Czy podejdę do zadanie z pozytywnym nastawieniem?
10 - Dlaczego potrzebne mi pozytywne nastawienie? 

Jeżeli na niektóre pytania nie umiesz odpowiedzieć, to z pomocą mogą Ci przyjść te artykuły: 

Wiosenne porządki w życiu <-- Z tego wpisu dowiesz się jak postawić na nogi siebie i swój umysł po wiośnie oraz jak budować w sobie nawyk pozytywnego myślenia. 

Potęga kiedy <-- Ten artykuł sprawi, że zaczniesz żyć w zgodzie ze swoim naturalnym rytmem i tym samym przestaniesz szukać wymówek. 

5 rzeczy, które zwiększa Twoją wydajność <-- pomogą Ci przestań odliczać godziny do wyjścia z pracy i wykorzystać je maksymalnie. 

Sam zdecydujesz czy skorzystasz z moich porad czy przejdziesz dalej i zapomnisz. Może w duchu ponarzekasz sobie troszkę, a może weźmiesz się w garść i zaczniesz działać? Wszystko zależy do Ciebie i jest tylko w Twoich rękach. 


* CZYM GROŻĄ WYMÓWKI? *


- Stratą czasu,
- Egoizmem, 
- Chorobą,
- Spadkiem poziomu szczęścia,
- Nudnym życiem,
- Zdziadzieniem ;)

Teraz kolej na Ciebie i Twój komentarz. Powiedz mi czy lubisz wymówki i kiedy najczęściej je wymyślasz. Czekam na Twoje opinie! Miłego dnia! :) 




Przyciski społecznościowe dostarczyły profilki.pl

27 komentarzy:

  1. Ja najczęściej utożsamiam się,niestety z 2 i 8 :/ Staram się to jakoś poskromić,walczę z tym i powoli chyba wygrywam! Nie możemy się poddawać, walczmy o lepsza wersję siebie!
    Jak zawsze fantastyczny wpis! :*
    Ściskam, Dystyngowana Panna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, że się starasz. Liczą się chęci! Dziękuję za miłe słowa, ściskam :)

      Usuń
  2. Myślę, że często przed działaniem powstrzymuje nas strach i obawa, że sobie z czymś nie poradzimy. Ale warto to przełamywać i działać mimo wszystko :) Nie warto się bać, bo życie jest za krótkie, serio:) Niestety, pieniądze również wpływają na naszą motywację - bo jeśli chodzimy do pracy lub prowadzimy biznes z którego pieniążków mamy mało, to ciężko realizować marzenia. Ciężko cieszyć się i mieć motywację, gdy główną myślą w głowie jest czy wystarczy pieniędzy do pierwszego :) Ale niestety często jest tak, że po prostu szukamy wymówek z lenistwa, ale to nie ma żadnego sensu, bo na dłuższą metę sobie tym szkodzimy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba się wziąć za siebie. Trochę mnie zmotywowałaś :) Ostatnio nie mam na nic czasu i przez to siły opadają, muszę jakoś znaleźć swoją energię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moją jedyną wymówką jest zmęczenie ;) ale to chwilowe córcia już podrasta (pół roku) więc na pewno niebawem będę coraz mniej zmęczona ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmęczenie również często i łapie mnie :)

      Usuń
  5. Ma wrażenie, że czasami jestem mistrzynią wymówek, ale czasami jak coś się we mnie zapali, to działam na maksa. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzeba się przełamać i zrobić choćby najmniejszy krok do przodu. Kolejne są już o wiele łatwiejsze. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje doświadczenia wskazują, że najczęściej większość wymienionych prze Ciebie wymówek i tak wynika ze strachu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W niektórych przypadkach owszem.

      Usuń
  8. Wymówki to objaw choroby cywilizacyjnej, zwanej odwlekaniem! Warto znać ich przyczyny i jednocześnie mieć pod ręką narzędzia, dzięki którym możemy je skutecznie zwalczać. Wyjście ze stref komfortu, pokonanie wymówek i wyleczenie się z odwlekania, to połowa sukcesu! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj tak, chce iść na siłownie, ale nie chce mi się. Chce zacząć tanczyć, nie mam kasy xD Chce iść na lekcję angielskiego - serial na kanapie, też jest fajny i tak w kółko xD

    OdpowiedzUsuń
  10. 4,7 i 8 występuję u mnie zdecydowanie najczęściej... Chociaż ostatnio ma lepszy okres i jestem zdecydowanie bardziej produktywna, niż zwykle :)
    Jest też jeszcze jedna kwestia: Często znajdujemy sobie wymówki, jeśli tak naprawdę w głębi duszy wcale danej rzeczy nie chcemy. Tak było ze mną i siłownią- jest na to moda to i ja czułam pewną presję, żeby regularnie ćwiczyć. Na początku dawałam radę, ale z czasem zaczęłam znajdować coraz to nowe wymówki do opuszczania treningów. I wiesz, co do mnie dotarło? ŻE JA PO PROSTU TEGO NIE LUBIĘ. I tyle- odpuściłam, bo po co się męczyć? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przydatny wpis, szczególnie dla mnie - jestem mistrzynią wymówek, ale staram się z tym walczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również, ale walczę codziennie !

      Usuń
  12. O wow ;) Ten wpis to duży kop do działania! Wstaję więc od komputera i idę sprzątać :P

    OdpowiedzUsuń
  13. "Z pozoru brak możliwości" to powód, który kiedyś najczęściej mnie powstrzymywał, ale już potrafię sobie z nim radzić :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chęci i pozytywne nastawienie potrafi zadziałać cuda ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kluczowe jest tutaj nastawienie! Z pozytywnym jesteśmy w stanie zrobić wszystko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozytywne nastawienie, to klucz do sukcesu.

      Usuń
  16. Oj tak te wszystkie wymowki pojawiaja sie bardzo czesto :/

    OdpowiedzUsuń

Zainteresował Cię ten wpis? Zostaw coś po sobie w komentarzu lub wesprzyj go lajkiem :).
Chcesz dostać prezent? Zajrzyj tutaj: http://bit.ly/prezent098123