WIOSENNE PORZĄDKI

wiosenne porządki blog

Zima, śnieg i niezwykle klimatyczna pogoda już powoli ucieka. Teraz swoje pięć minut będzie miała wiosna, która nie da się ukryć - jest porą roku lubianą przez większość z nas. Wszystko budzi się do życia i odradza na nowo. A czy Ty pozwolisz na to, by i wiosna zagościła u Ciebie? 

Wszyscy na wiosnę robią generalne porządki - w szafie, w ogrodzie i w domu. Ale czy sprzątamy w swoim życiu? Czy robimy takie kwartalne podsumowania naszej dotychczasowej egzystencji? Wiele osób na takie głębokie przemyślenia wybiera Nowy Rok i związane z nim postanowienia, plany i cele. Może jednak warto zrobić to wiosną? 

Podczas tej pięknej i rozkwitającej pory roku, możemy na świeżo zrobić przegląd tego, co do tej pory uczyniliśmy. Wypisać wszystkie swoje plany, osiągnięcia i cele na najbliższy czas. Pogoda, budzące się rośliny i wyjątkowo okazałe słońce doda nam więcej motywacji do działania niż plucha i śnieg, który widzimy w styczniu. Jak się do tego zabrać? Jak przeprowadzić takie wiosenne porządki w życiu? 


* WIOSENNE PORZĄDKI W ŻYCIU *

Po pierwsze, zacznij od zrobienia listy dotychczasowych sukcesów. Wypisuj wszystko, co tylko przyjdzie Ci do głowy! 

Dla przykładu:

wiosenne porządki blog

Po drugie, zrób listę małych celów na najbliższe miesiące lub dni. Wszystko zależy od stopnia trudności ich zrealizowania, więc w tym wypadku trzeba być realistą i optymizm postawić na drugim miejscu. 

Dla przykładu:

wiosenne porządki blog

Po trzecie, zrób listę celów długodystansowych, ważnych dla Ciebie i takich, które pomogą Ci w życiu i sprawią, że będziesz szczęśliwy. Więcej na ten temat znajdziesz TUTAJ.


* UPORZĄDKOWANIE RELACJI *


Kolejny krok, to uporządkowanie relacji. Ma to ogromny związek z wiosennymi porządkami w życiu. Pozbądź się ze swojego otoczenia toksycznych osób, wampirów energetycznych i wszystkich tych, którzy Cię demotywują i podcinają Twoje skrzydła. Zrób inwentaryzację na mediach społecznościowych, w kontaktach i w skrzynce meilowej.

Możesz również napisać kilka listów, kierowanych do osób, które szczególnie Cię drażnią lub pozbawiają energii. Wyżyj się, bądź kreatywny. Później zniszcz zapiski. Zobaczysz jak nowa energia wraca ze zdwojoną siłą. 

Warto również zadbać o relacje w rodzinie. Postanów sobie, że regularnie będziesz obdzwaniał bliskie Ci osoby. Wystarczy zadzwonić raz w tygodniu do babci czy cioci i poświęcić choć kilka minut na rozmowę o pogodzie czy ich samopoczuciu. Starsze osoby, szczególnie potrzebują kontaktu z bliskimi osobami. Babci będzie miło, a Ty zobaczysz, że takie konwersacje naprawdę dobrze Ci robią

wiosenne porządki blog



* PORZĄDEK W DOMU *


Według magii sprzątania, porządek w domu to również harmonijne życie, także warto wziąć sobie do serca słowa autorki i zrobić naprawdę generalne porządki. Zacznij od wyrzucania ubrań, kosmetyków, bibelotów, sztucznych roślinek, które już straciły swoje pięć minut i wszystkiego tego, co Cię drażni podczas wchodzenia do pomieszczeń. Jeżeli podczas sprzątania irytuje Cię 10 ramek, ustawionych wzdłuż komody czy szafki, to je wyrzuć i w ich miejsce postaw świeży bukiet w towarzystwie świecy albo zieloną roślinkę, która dotleni pomieszczenie i nada mu uroku. 

Wszelkie pamiątki i inne rzeczy, których Ci szkoda zostaw na sam koniec. Jak już wpadniesz w wir wyrzucania, to słowo "szkoda" wymażesz ze swojego słownika. 

wiosenne porządki blog

* PORZĄDEK W GŁOWIE *


W zdrowym ciele zdrowy duch, a jeszcze zdrowszy będziesz gdy zaprowadzisz porządek w swoim umyśle. Warto zacząć już dziś. Dobre nawyki, takie jak codzienny relaks bez telewizora, w ciszy i w spokoju, wieczorna joga (wystarczy 3 minuty spokojnie oddychać i skupić się tylko na tej czynności) czy inspirowanie się dobrymi i kreatywnymi osobami - to wszystko zaprowadzi harmonię w Twoim umyśle i sprawi, że będziesz się mniej przejmować docinakami innych i zaczniesz iść do przodu po swoje marzenia :) 


* PORZĄDEK W ŻYCIU - ROZWÓJ *


Zadbaj o swój rozwój. Niekoniecznie mam na myśli kurs języka czy marketingu, ale możesz zadbać o swój samorozwój. Zajmij się tajnikami tego, co najbardziej Cię interesuje. Możesz czytać książki motywacyjne, coachingowe czy psychologiczne. Warto też zająć się finansami, oszczędzaniem i organizacją swojego czasu. O pieniądzach w życiu, przeczytasz TUTAJ, a o dobrej organizacji czasu TUTAJ.

wiosenne porządki blog


Książki psychologiczne, które recenzowałam możesz znaleźć pod tymi linkami:


Pamiętaj, wiosenne porządki w życiu mogą zdziałać więcej niż postanowienia noworoczne. Warto też regularnie, na przykład co kwartał, wprowadzać pewne zmiany i monitorować siebie, by nic ważnego nam nie umykało i byśmy mogli na bieżąco wprowadzać kosmetyczne poprawki do swojego życia. 

Teraz Wy napiszcie, czy robicie takie wiosenne porządki w życiu i jak to sprawdza się u Was.

Przyjemnego dnia :)

Przyciski społecznościowe dostarczyły profilki.pl

Komentarze

  1. Porządki jak najbardziej są cenne. Pozwalają wszystko uporządkować i poprawiają nasze dalsze podejście do pracy - przynajmniej ja tak mam :) Na biurku staram się utrzymywać porządek. Dodatkowo zawsze umieszczam na nim butelkę 1.5 wody i w ciągu kilku godzin pracy ją wypijam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wiosenne porządki :) Cały świat budzi się do życia z zimowego letargu, chce się więcej, bardziej, lepiej! Oprócz sprzątania mieszkania i układania w szafie, "ogarniam" swoje cele, układam swoje myśli i planuję wydatki. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię porządki, i w szafie, i w głowie, bardzo lubię ten błogostan 'po' :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez uwielbiam to uczucie po porządkach i ogarnięciu ☺️

      Usuń
  4. Też mam przygotowany wpis o porządkach w domu i w głowie - ja chyba najczęściej potrzebuję robić w relacjach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również często robię porządek w relacjach 😊

      Usuń
  5. Aktulanie moje porządki robia się same przez przeprowadzkę. Tak wiec szafa bedzie uporzadkowana, a znajomi i moj rozwój ruszy do przodu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow po tytule myślałam, że dasz jakąś radę jak poradzić sobie
    z porządkami w szafie :D miło się zaskoczyłam!
    Takie porządki w życiu powinno się robić jak najczęściej :)
    szczególnie jeśli chodzi o relację z innymi ludźmi, ja mam nie domknięte parę spraw i żeby iść dalej to trzeba to uporządkować.
    Czekam już bardzo na wiosnę, bo tej zimy mam już serdecznie dosyć ;) a potem to już krok do lata i wakacji :) ah
    rozmarzylam się ! :D
    Btw masz piękne kwiaty! Ja muszę kupić nowe, bo przez to ogrzewanie zimą, padło mi kilka pięknych roślinek.
    Pozdrawiam Cię kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za ciepłe słowa! Ściskam ☺️☺️

      Usuń
  7. Uporządkowanie przede wszystkim w głowie bedzie dla mnie bardzo ważne bo przede mną wybór szkoły, ale wiem że podejmę dobrą decyzję :) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojjjjj to dużo tych porządków 😜 choć nie wiem czy porządek w głowie mi potrzebny 😂 może trochę 😜
    Ale fakt! Czasami warto sobie wszystko poukładać a Wiosna to idealny czas ❤ Porządek w szafie obowiązkowy! 😜
    Pozdrawiam i zapraszam 😘
    http://inspiracjenatchnionej.blogspot.com/2017/02/inspiracje-nadchodza.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiosna to dla mnie czas porządków zarówno w życiu jak i w otoczeniu. Na początku roku określam swoje cele i dzielę je na mniejsze, ale to właśnie wiosną pozbywam się większości niepotrzebnych rzeczy, książek, porządkuję dokumenty itp.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja muszę w końcu wszystko sobie uporządkować w głowie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Porządki są zdecydowanie potrzebne! Tym bardziej gdy idzie wiosna, fajnie wejść w "kolejne etap" z uporządkowanymi sprawami :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja pukladałam już wszystko w głowie teraz biorę się za dom ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Staram się powoli odgruzować mieszkanie na wiosnę. Mam o tyle fajnie, że w końcu udało mi się schudnąć i za duże rzeczy idą papa :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Eh ja sie zabieram za te w mojej głowie...na razie tworzę dyski zewnetrzne bo zbyt wiele muszę pamiętać.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wiosna jest dla mnie porą roku, w której często dostaję kopa do działania i mam chęć zmienić swoje życie, i zazwyczaj na tym się kończyło, ale nie w tym roku, bo ta wiosna będzie moja i ten rok będzie mój, dlatego skorzystam z Twoich rad, a przede wszystkim zacznę od napisania listów do osób, które mnie irytują :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow, świetny post! Na prawdę zmotywował mnie do działania. Super :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Super recepta na wiosenne porządki :)

    https://szuflada-marcysi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Dobry tekst :) zwłaszcza dla kogoś kto jeszcze nie zaczął się brać za swoje noworoczne postanowienia. Ja jednak należę do tych, którzy wzięli się w garść od pierwszego stycznia :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Inspirujący wpływ :D Również lubię takie porządki. Wiosna kojarzy mi się z nowym życiem i lubię wchodzić do niej bez zbędnego bagażu, tak więc porządkuje moje otoczenie, wyrzucam niepotrzebne rzeczy, zmieniam odzież. Dodatkowo planuje pozbyć się wampirów energetycznych o których pisałaś,bo jakoś sporo mi się ich obok mnie nazbierało :D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Pisanie listu do kogoś, aby wyładować swoje emocje jest okej, pod warunkiem, że za jakiś czas owe emocje nie powrócą ze zdwojoną siłą i nie będziemy myśleć ciągle o tym, czy może warto jednak z nią porozmawiać. Jak najbardziej jestem za porządkami, nie tylko w domu, ale także w sobie! Powinniśmy robić co kwartał taki rachunek sumienia - nie tylko na wiosnę, nie tyko na święta itp. :)

    Pozdrawiam cieplutko;) Tak Po Prostu BLOG Będzie mi miło jak zajrzysz do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Z tym wyrzucaniem byłabym ostrożna. Sama wyrzuciłam parę rzeczy za dużo, dlatego lepszą opcją jest popakowanie potencjalnie zbędnych rzeczy w pudła i przeniesienie ich np. do piwnicy.

    OdpowiedzUsuń
  22. Anonimowy26.2.17

    wiosenne porządki to najlepsza sprawa, najlepsza motywacja do wszystkiego :)

    Ama Nda

    OdpowiedzUsuń
  23. Marysia26.2.17

    Porządek w życiu musi być. Bardzo fajne uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny post, już nie możemy doczekać się wiosny. Zaczniemy od porządków w domu :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja robię wiosene porządku przedporodowe, ale to też spora rewolucja w życiu jakby nie było. ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Szczerze mówiąc, nie wierzę w noworoczne czy wiosenne porządki, bo u mnie to zwyczajnie nie działa. Każdy plan skutkuje tylko większym bałaganem. Jedyne porządki jakie robię to te w szafie. Jeśli uda mi się czasem zrobić wszystko, co planuje w weekendy to jest to niejako cud.

    OdpowiedzUsuń
  27. ojj przyjdzie czas zacząć a tak tego niecierpie..

    OdpowiedzUsuń
  28. Dla mnie najważniejsze mieć porządki w głowie. Lubię mieć też porządek dookoła siebie, ale przy wściekłej 3-latce odpuszczam, są ważniejsze rzeczy niż poukładane skarpety;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Lubię zmieniać coś na wiosnę. Porządki, nowa fryzura, odświeżenie relacji to jest to co lubię.

    OdpowiedzUsuń
  30. Zdecydowanie muszę postawić na listę celów, jak i wiosenne porządki. Trzeba odświeżyć pokój po zimie!

    Jull.pl - klik!

    OdpowiedzUsuń
  31. Osobiście uważam, że takie porządki powinno się przeprowadzać cyklicznie. W zasadzie pora roku nie ma tu wielkiego znaczenia, choć wiosna z uwagi na swój rozwojowy, pobudzający do działania charakter rzeczywiście może być tą najbardziej mobilizującą i inspirującą porą.

    OdpowiedzUsuń
  32. Na Twoim zdjęciu grudnik już bez kwiatów ewidentnie zwiastuje wiosnę. Jeszcze parę dni tylko ;] Pozdrawiam ciepło www.wpuszczonawmaliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. wiosną zawsze przychodzi taki czas - w którym staran się uporządkować nie tylko szafę - tj. wymiana zimowych ciuchów na letniejsze - ale to też tyczy się moich celów. Chyba chodzi o świeżość umysłu po tej nieszczęsniej zimie - której fanką nie jestem :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  34. Anonimowy19.3.17

    Super pomysł! :)
    Aneta

    OdpowiedzUsuń
  35. Właśnie jestem na etapie porządków.Nie wiem czy mi sie uda uporać ze wszystkim..latwiej jest sprzątać w szafie :) niż w zyciu!

    OdpowiedzUsuń
  36. Zbliżająca się wiosna zawsze jest u mnie czasem tego typu porządków i powrotu do wielu książek psychologicznych.

    OdpowiedzUsuń
  37. Wiosna to taka pora roku, w której zmienia się wszystko i nasze podejście do różnych spraw, a także taka błahostka jak wymiana garderoby. Lubię wiosnę, bo mam więcej sił na planowanie dalszych dni.

    OdpowiedzUsuń
  38. Wiosenne porządki mają swój urok, pozwalają naładować człowieka pozytywną energią, nakłonić do podjęcia nowych wyzwań, a przede wszystkim uporządkować przestrzeń wokół nas, a to bardzo pomaga w dobrym samopoczuciu. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozytywna energia jest najważniejsza:) pozdrawiam :)

      Usuń
  39. Mówisz o pozbyciu się wampirów energetycznych z otoczenia... Niestety, nie w każdym przypadku jest to możliwe :( Choć powoli staram się eliminować ludzi, którzy nijak mi nie pomagają z życia.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, ale trzeba próbować. Trzymam kciuki ☺️

      Usuń
  40. U mnie wszystko zaczyna się od porządku w domu ;) Wyrzucanie niepotrzebnych rzeczy pomaga mi też zrobić sobie porządek w głowie :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo mądry wpis! Uwielbiam wiosnę i ten moment, kiedy wszystko rodzi się do życia! Warto wprowadzić zmiany w sobie, by dobrze wykorzystać nadchodzący czas :) Twoje rady są bardzo cenne - kilka z nich dało mi do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje za komentarz ! Pozdrawiam cieplutko ☺️

      Usuń
  42. Zawsze ciężko zabrać mi się do dużych porządków, bo to nie tylko sprzątanie przestrzeni wokół siebie, ale też meblowanie w głowie. Ale za to uczucie, jakie towarzyszy skończonej pracy, jest nie do opisania. :) Dlatego marzec to czas zmian, mam jeszcze kilka dni, dam radę. :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja w ramach porządków, zrobiłem dzisiaj porządek na swoich suchościeralnych tablicach. Jedna z nich zdobi bok szafy, druga drzwi lodówki. Takie gadżety znacznie ułatwiają porządkowanie niektórych spraw. A i miejsca jest więcej, niż na zwykłym A4 ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. Porządki nie tylko odświętnie, każdy moment jest dobry. Co do wyznaczania celów to polecam matrycę Eisenhowera. :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Dla mnie wiosna to nie tylko porządki w moim otoczeniu, ale również, tak jak piszesz, w życiu. To właśnie wiosną zaczynam intensywniejsze przygotowania do maratonu, określam cele na najbliższe miesiące i porządkuję otaczającą mnie przestrzeń. Wiosna to dla mnie również szansa na rozpoczęcie czegoś nowego, wprowadzenie nowych nawyków, praca nad nabytymi umiejętnościami i zdobywanie nowych, wychodzenie poza strefę komfortu.

    OdpowiedzUsuń
  46. Zdecydowanie porządki przydają się. Wiosna jest doskonałą motywacją. Ja robię porządki przy każdej okazji. Warto chociaż raz w miesiącu zastanowić sie nad sobą. Co mogę ulepszyć, co zmienić żeby być krok do przodu.

    OdpowiedzUsuń
  47. Podziwiam osoby, które porządkują swoje otoczenie. Ja nie mam do tego zacięcia i chaos panuje w moim domu jak i w życiu. :P

    OdpowiedzUsuń
  48. U mnie największym krokiem było odsunięcie od siebie toksycznych ludzi. Dzięki temu wszystko ruszyło do przodu, a ja stanęłam na nogi i pnę się do góry z większą siłą :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zapraszam Cię do obserwacji mojego bloga, by być na bieżąco z najnowszymi artykułami :) !
Chcesz dostać prezent? Zajrzyj tutaj: http://bit.ly/prezent098123

POLUB BLOGA NA FACEBOOKU :)