JAK SZYBKO ZASNĄĆ

Jak szybko zasnąć

Spokojny, niczym niezakłócony sen, to czasami marzenie wielu z nas. Różne kłopoty, stres i zwykle dolegliwości mogą niejednej osobie spędzić sen z powiek. Osobiście, czasami również miewam godziny bezsenności, które są spowodowane moją hipochondrią, nie jakimś większym problemem. Jednak po kilku miesiącach takich "zmagań" znalazłam kilka receptur na szybkie zasypianie. Zobaczcie.



* Kilka sposobów na szybki sen *


1. Wyłącz telefon.

Odkąd mam nowy telefon, o 21 wyłączam go. Budzik ustawiam w zwykłym zegarku na baterie. Zauważyłam, że zasypiam w 15 minut i do tego moje urządzenie szybciej pracuje, a bateria trzyma kilka godzin dłużej.

2. Obejrzyj coś relaksującego.

Włącz film przyrodniczy, ciekawy serial albo obejrzyj kabaret - w łóżku.

3. Nie pij herbaty.

Ostatnią herbatę wypijam o 20. Teina ma podobne działania jak kofeina :)

4.  Śpij w ulubionej pidżamie.

Mam  jedną, ulubioną pidżamę, w której śpię na okrągło.

5.  Nie jedz po 20.

Czasami do fajnego filmu lubię objadać się chipsami i chrupkami, jednak teraz zamiast tego piję wodę albo sok. Ameryki nie odkryłam, ale czasami zapominamy, że jedzenie tuż przed snem nie sprawi, że szybko znajdziemy się w słodkich objęciach Morfeusza.

6. Zasnąć w minutę.

Jeżeli już leżycie w łóżku i nie możecie zasnąć, to wyobraźcie sobie czarna płachtę, prześcieradło, cokolwiek. Skupcie się na tym i myślcie tylko o tym. Mi pomaga.

7. Barany, koty i inne futrzaki.

Jeżeli 6 sposób Wam nie pomaga, to wyobraźcie sobie małą polankę, płotek i owieczki. Jedna niech przeskakuje za drugą. Pomoże na pewno ! ;)

8. Wywietrzyć pokój.

Przed snem, otwieram okno na szerokość nawet gdy za oknem jest -10.

9. Skarpety.

Jeżeli tak jak mnie, marzną Wam stopy i nie możecie ich ogrzać, to tuż przed snem włóżcie grube skarpety i w chwili gdy już będziecie naprawdę  jedną nogą w krainie snów, zsuńcie je. Mocny sen gwarantowany ! :)

Jak szybko zasnąć

Te kilka sposobów naprawdę szybko wprawi Was w senny i spokojny nastrój. Jeżeli macie jakieś inne patenty na szybkie zasypianie, to koniecznie podzielcie się nimi poniżej.

Słodkich snów ;)

13 komentarzy:

  1. Ze skarpetami robie tak samo! Hahaha :D
    Przydatny post, jedak jedzenie max do 20 odpada, bo za kolejne 2h skreęcałoby mnie z głodu :o

    podkowaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W weekendy czasami jem po 22, ale w tygodniu musze sie pilnować, bo później nie mam już miejsca na śniadanie :)

      Usuń
  2. Ja zazwyczaj mysle o czyms fajnym i po chwili zasypiam :) Super pomysł na post :)
    Zapraszam do mnie xnebeska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio mam problem z zasypianiem. Mój organizm na miesięcznym chorobowym szaleje. Liczyłam już owce, odłożyłam telefon, nie oglądam tv itp.. Pomaga mi za to bajka :D Mój narzeczony przed snem opowiada mi bajkę i one mnie relaksują i dzięki temu mogę zasnąć. Gorzej, gdy on jest tak zmęczony, że pada... W takiej sytuacji wyobrażę sobie czarną płachtę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojeeeej również mam w planach podobną notkę! Już nawet zdjęcia zrobiłam :)
    Akurat z herbatą to nie wiedziałam, a ja zazwyczaj jej bardzo dużo piję. Dlatego tę radę wezmę sobie do serca :)
    Ogólnie mam dość duże problemy ze spaniem, dlatego odkąd pracuję nad nową notką na ten temat, to sama zgłębiam tajniki, które sprawią, że będę przesypiać całą noc. Bo niestety budzę się w nocy po kilka razy, a nawet czasami kilkanaście i przez to z rana czuję się totalnie nie wyspana :((((
    I teraz jak czytam Twój post, to widzę, że może mieć na to wpływ właśnie herbata, to, że jem (a na te 3 godziny przed snem, jednak wypadałoby się powstrzymać). Telefon też robi swoje. Internet zawsze na noc wyłączam, bo jak zostawię włączony, to co chwila jakiś powiadomienia itp.
    Okno też już otwieram i tak samo jak Ty, nawet przy minusowej temperaturze :)
    Miłych snów, pozdrawiam cieplutko, KINGA na Wieszaku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie za ciepły komentarz :) !!

      Usuń
  5. Hej :)
    Polecam jeszcze jedną z bardzo ciekawych metod - jak leżycie to często dużo myśli przychodzi Wam do głowy - wyobraźcie sobie, że te myśli są za szarą mgłą, która Was otacza. Jesteście tylko Wy i ta mgła - super pomaga, polecam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi pomaga joga przed snem lub medytacja.. A czasem wystarczy, że dziecko miało bardziej aktywny dzień :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie wyłączenie wszystkich urządzeń elektroniczny przed snem pomaga, u mnie sprawdza się 30 minut przed snem. Chodzę spać bardzo późno, więc nie jedzenie po 20 tez odpada. Lubię czasem włączyć spokojna muzykę, a szklanka z herbatą zawsze stoi obok łóżka, bez niej nie mogę zasnąć, choć często nie dopijam jej do końca ;P

    OdpowiedzUsuń

Zainteresował Cię ten wpis? Zostaw coś po sobie w komentarzu lub wesprzyj go lajkiem :).
Chcesz dostać prezent? Zajrzyj tutaj: http://bit.ly/prezent098123