JAK ZREALIZOWAĆ POSTANOWIENIA NOWOROCZNE?


2017 rok już zawitał do naszych progów. Jedni oczekują od niego wiele, drudzy chcą po prostu przeżyć go spokojnie, bez wielkiego WOW. Bez względu na to czy mamy duże postanowienia, czy małe cele, to warto je zrealizować i to ponad wszystko. 

Jak to zrobić?
Czy w ogóle warto mieć postanowienia noworoczne?


Zazwyczaj myśląc o postanowieniach noworocznych, planujemy duże przedsięwzięcia i rzucamy się na głęboką wodę. Potem, już po kilku dniach odpuszczamy, bo brakuje nam motywacji i inspiracji. 
Ale realizowanie planów może być łatwe i przyjemne. Wystarczy tylko wybrać odpowiednią formę spełniania celów.
Poznajcie mój mały sposób, który pomoże Wam spełniać marzenia. 


* KALENDARZ POSTANOWIEŃ... * 

Co powiecie na całoroczny kalendarz postanowień? Aby go wykonać, wystarczy kartka i długopis. Później w podpunktach wypisujemy wszystko co chcielibyśmy zrobić, kupić, zobaczyć, odwiedzić czy posmakować. 




* ZACZYNAMY OD MAŁYCH CELÓW! *

Ja proponuję zacząć o przyziemnych błahostek. Masz ochotę na pyszną kawę w nowo otwartej kawiarni? Wpisz to na listę. Marzy Ci się nowa książka, o której wszyscy mówią? Przejrzyj księgarnie i internet i kup ją sobie. Później, zapisując takie małe osiągnięcia, nasza lista spełnionych marzeń robi się coraz dłuższa, a tym samym my jesteśmy jeszcze bardziej zdeterminowani, by rozpocząć przygodę z dużymi planami. 


* CO CI UŁATWI REALIZACJĘ MARZEŃ? *

Jak już wykonacie prowizoryczną kartę ze spisem wszystkiego, to możecie to przenieść na poszczególne dni w kalendarzu. Wracając do kawy, zobacz kiedy masz wolny dzień i wpisz tam przypomnienie, by udać się do tej kawiarni. Jeżeli chcesz przeczytać książkę, to również zapisz kiedy będziesz mógł ją kupić. 




* JAK ZIŚCIĆ DUŻE PLANY ?*

A co z dużymi postanowieniami? 
Odchudzanie, nowy telefon, wycieczka - to nie tylko koszty, ale i duże wyrzeczenia. Możesz zacząć od małych kroków. Przykładowo we wtorek zapisz, że musisz wypić na czczo szklankę wody z cytryną, by poprawić przemianę materii. Na następny dzień postanów sobie, że poćwiczysz i zrobisz 10 brzuszków albo przysiadów. I tak kolejne dni plannera, wypełnij krótki zadaniami. Spacer, basen czy siłownia. Zacznij od jednego dnia w tygodniu i z każdym kolejnym, zmieniaj poziom trudności. 



Odkładasz pieniądze na nowy telefon, komputer albo coś z biżuterii? Weź stary, przeźroczysty słoik i przyklej na niego kartę: ,,Zbieram na.." Codziennie staraj się wrzucić tam jakąś kwotę. Może to być 2 zł, a może być 20. Oglądanie rosnącej kupki oszczędności sprawi, że Twoja motywacja będzie wzrastała z każdym dniem. 



Zobaczcie tutaj, jak wygląda mój kalendarz i jak ja motywuję się do realizacji planów.

Samych wspaniałości w Nowym Roku 2017, samych cudownych chwil, dużo uśmiechu i chęci do życia i przede wszystkim... MOTYWACJI!!!




Komentarze

  1. Planów i postanowień na nowy rok mam sporo. Mam nadzieję że to będzie moj rok, bo 2016 byl wyjątkowo okropny i cieszę się, że się skończył. Powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja rozgraniczam postanowienia od planów. Postanowienia, choć same w sobie są dobre, często stają się pułapką nas samych. Plany z kolei to dla mnie coś, co zrealizuję, bo są ważne. A jeśli się po drodze te plany zmienią - i ja zmienię plan działania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja chyba należe do tej grupy osob ktore nie bawią się w noworoczne postanowienia ;p :D


    http://angelaendzel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysł z całorocznym kalendarzem postanowień bardzo przypadł mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Staram się co roku spisywać swoje plany, przedtem były to kalendarze, dodatkowo specjalne zeszyty, ale było tego sporo, że w tym roku postawiłam na jeden planner. Ale wszystko zawsze spisywałam, ewentualnie poprawiałam i jakoś się udawało :) Życzę wszystkim dużo, dużo uśmiechu i pełnienia czy to planów czy marzeń :) Pięknego 2017!

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie mój najnowszy wpis odnosi się do postanowień. Mam nadzieję, że choć cokolwiek mi z nich się uda zrealizować.

    black-bird-says.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja właśnie zbieram się za tworzenie listy z noworocznymi postanowieniami :). Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na początku prowadziłam mały i skromny kalendarz, a teraz z każdym rokiem kupuje coraz większy i bardziej szczegółowy. Nie dość że pomaga sprecyzować cele i postanowienia to daje bardzo ładny pogląd na czas wolny jaki się posiada. Dzięki temu łatwiej jest go zorganizować i być bardziej praktycznym w obowiązkach. Wiec z własnego doświadczenia, mogę powiedzieć że Twoje rady są bardzo przydatne :) Czekam na kolejne wpisy z niecierpliwością!

    http://www.words4souls.eu/

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie muszę przejrzeć moją listę postanowień noworocznych i przednoworocznych :) Jestem ciekawa jak mi idzie :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zapraszam Cię do obserwacji mojego bloga, by być na bieżąco z najnowszymi artykułami :) !
Chcesz dostać prezent? Zajrzyj tutaj: http://bit.ly/prezent098123

POLUB BLOGA NA FACEBOOKU :)