BLUE MONDAY I ZIMOWA NIEMOC


depresyjny poniedziałek

Zima naprawdę bardzo zaskoczyła mnie w tym roku. Nie spodziewałam się aż takiej ilości śniegu. Do tego, pierwsze mrozy były siarczyste i zniechęcały do wyściubienia choć czubka nosa poza ciepłe wnętrze mieszkania. Któregoś dnia, tak sobie siedziałam i myślałam nad tym, jak przetrwać chłodne dni. Dzisiaj, podzielę się z Wami kilkoma trikami z tej dziedziny. 


* KORZYSTAJ Z NATURALNEGO ŚWIATŁA *

Mimo tego, że dzień robi się już coraz dłuższy, to spędzając codziennie 8 godzin w pracy, nie możemy nacieszyć się naturalnym światłem. Moim sposobem na to jest wczesne wstawanie w weekend. Kiedy budzę się w sobotę, na dworze jest jeszcze ciemno, ale dzięki temu mogę w pełni nacieszyć się słońcem i nie przespać dnia. Jeżeli są jakieś czynności, których nie lubię robić, to zaczynam je przed wschodem słońca. Takie rozwiązanie wprawia mnie w pozytywny nastrój, bo wiem, że nie zmarnuję cennego dnia. 





* OGLĄDAJ ZDJĘCIA Z TROPIKÓW *

Powieszenie sobie w domu, nawet wycinków plaży czy słonecznego lasu nie tylko wprawi Cię w dobry nastrój, ale i sprawi, że zapomnisz o śniegu za oknem. Możesz ustawić sobie na tapetę w telefonie jakiś fajny widoczek lata, albo zmienić tło pulpitu w zielone palmy z Zanzibaru. 





* ZAPLANUJ WAKACJE *

Nawet jeżeli nie masz ochoty wyjeżdżać na zagraniczne wczasy, to samo sprawdzanie ciekawych miejsc w Polsce na letni wypoczynek, wywoła uśmiech na Twojej twarzy.




* ROZKRĘĆ KALORYFER *

Jeżeli podkręcisz termostat na kaloryferze, albo solidnie rozpalisz w piecu to możesz założyć letnie ubrania i cieszyć się swobodą. Porzucając ciepłe swetry i grube koce, zrobi Ci się wygodniej i poczujesz wiosnę. Do tego zimny sok pomarańczowy i na przykład dobry film komediowy o parze, spędzającej wakacje w tropikach. Świetny humor gwarantowany!




* ZRÓB LISTĘ RZECZY, KTÓRE CHCESZ ZROBIĆ WIOSNĄ *

Wiosenne porządki, nowa fryzura czy zakup czegoś o czym marzysz od dawna. Takie małe rzeczy przybliżą Cię do kolejnej pory roku. Do tego możesz odliczać dni do wiosny albo zaplanować, że od marca zaczniesz częściej chodzić na spacery. 




* DOBRA KSIĄŻKA, FILM, COKOLWIEK...* 

Poszukaj ciekawej książki, której fabuła rozgrywa się latem, obejrzyj wakacyjny film albo posłuchaj szumu morza. Relaks i dobra zabawa na wyciągnięcie ręki ;)





* PRZECZYTAJ HYGGE *

Jeżeli już wyczerpią Ci się pomysły, to sięgnij po "HYGGE". Tam znajdziesz nie tylko klucz do szczęścia, ale i kilka pomysłów na to, jak poprawić sobie humor gdy za oknem ciemno i zimno. Moją recenzję tej wspaniałości znajdziesz TUTAJ.



Mam nadzieję, że te kilka trików umilą Wam zimę i poprawią humor w poniedziałek. Miłego, ciepłego i udanego dnia! 

P.S. Koniecznie napiszcie, jak Wy umilacie sobie te srogie mrozy. :)
BLUE MONDAY I ZIMOWA NIEMOC BLUE MONDAY I ZIMOWA NIEMOC Reviewed by Marta Kluczna Owczarek on 16 stycznia Rating: 5

9 komentarzy:

  1. No ja z tym nie mam problemu, bo mieszkam w Ekwadorze, ale muszę przyznać, że nigdy nie miałam efektu depresyjnego w zimie. Na późną jesień to i owszem dopadała mnie chandra, ale w styczniu, lutym to nigdy. Dla mnie to jakaś nowość ten "blue monday" ;) :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam okres zimowy, pochłaniam wtedy tyle książek że szok. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Za ''Hygge'' zaraz się zabieram ;-)
    Wczoraj świeciło piękne słoneczko i dało dużo mooocy! :))
    A wakacje niedługo chętnie poplanuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem okres zimowy jest również idealnym czasem na naukę czegoś nowego czy chociażby eksperymentowanie w kuchni czy w łazience z makijażem ;).

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie Blue Monday rzeczywiście dało się wyczuć. Kaszląca, bez głosu i z temperaturą, marzyłam tylko o tym by ten dzień i choroba się skończyła. Jednak niestety choroba dalej trwa. Twoje rady są bardzo dobre i postaram się je wykorzystać.
    Pozdrawiam, Hayles z https://ourbooksourlive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Haha wiesz co? Akurat dzisiaj w pracy zmieniałam tapetę na pulpicie komputera na piękny zachód słońca, morze i plażę... :)
    Pozdrawiam ;)
    Tak Po Prostu BLOG [klik]
    Zapraszam w wolnej chwili do mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przede wszystkim książka, coś gorącego gorącego do gorącego do picia gorącego do picia i długie zimowe wieczory są do zniesienia ;)
    Pozdrawiam cieplutko
    just-do-one-step.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Zainteresował Cię ten wpis? Zostaw coś po sobie w komentarzu lub wesprzyj go lajkiem :).
Chcesz dostać prezent? Zajrzyj tutaj: http://bit.ly/prezent098123

Obsługiwane przez usługę Blogger.