JAK KUPIĆ DOBRĄ KSIĄŻKĘ?



Ostatnimi czasami zapoczątkowałam nową serie na moim blogu. Więcej dowiecie się klikając tutaj. Zauważyłam, że bardzo Was zaintrygował wpis o tym, dlaczego nie warto czytać książek. Dziękuję wszystkim za szczere komentarze i opinie. 



Dzisiaj postanowiłam podzielić się swoimi radami na temat lektury. Wiem, że każdy z nas potrafi czytać, więc nie mam zamiaru bawić się tutaj w nauczycielkę.Artykuł będzie zbiorem wskazówek, które ja wypróbowałam na sobie i które być może i Wam przypadną do gustu. Zapraszam serdecznie!




* NIE OCENIAJ PO OKŁADCE *

Kupując nową książkę mamy zamiar przeczytać ją jednym tchem. Jednak czasami nasza nadzieja gdzieś się zadzieje. Dlaczego? Czasami mamy do czynienia z lekturami, które są pięknie wydane, zachęcająco opisane i jeszcze do tego w niskiej cenie. Później po lekturze pierwszych stron dochodzimy do wniosku, że fabuła jest nudniejsza niż "Śmierć w Wenecji", a autor nie posilił się nawet o dobrą stylistykę wypowiedzi. Jak zatem nie dać się oszukać? 


Przede wszystkim NIE warto oceniać literatury po okładce. Jak widzicie na zdjęciu mam bardzo starą, zniszczoną i dosyć pożółkłą książkę, która lata swojej świetności przeżyła prawie 100 lat temu, ale akcja wydarzeń jest tak fascynująca, że spokojnie mogłaby zostać bestsellerem. 

Kolejna rzecz, to cena. Teraz księgarnie bombardują nas wyprzedażami i złotymi promocjami, więc w porywie chwili możemy kupić książkę za grosze i rzucić ją w kąt, bo nas nie zaciekawi. Lepiej uskładać więcej oszczędności i poszukać czegoś, co naprawdę skłoni nas do lektury od deski do deski. W kolejnym wpisie pokażę Wam, gdzie upolować bestsellery za małe pieniążki. 



* JAK CZYTAĆ? *

Po pierwsze, zacznij od interpretacji tytułu. Zastanów się co sam tytuł mówi o lekturze, ale nie przesądzaj tylko po nim.

Po drugie, sprawdź zawartość. Przewertuj kilka stron, zobacz format druku i ewentualne ilustracje.

Po trzecie, dokładnie przeanalizuj spis treści. Czasami wiele on mówi o fabule i o samym autorze. 

Po czwarte, zobacz opis. Dokładnie przeczytaj opis, później tytuł i na samym końcu przeanalizuj chociaż 2 pierwsze strony.

To tylko cztery triki, a naprawdę pomagają przy wyborze książki. Od kilku miesięcy decyduję się na lekturę właśnie w ten sposób. Pamiętajcie, by zajrzeć również tutaj. Dowiecie się kilku rzeczy na temat tych, którzy nie czytają i czytać nie muszą. 

Czekam na wasze rady dotyczące wyboru dobrej literatury. Dzielcie się nimi w komentarzach.

Miłego dnia! :) 
 

5 komentarzy:

  1. Dobry sposób by zakupić naprawdę super książkę. Skorzystam ;)
    PhiloCaro
    www.philocaro.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam czytać i często, gdy kupuję książki nie ukrywam zwracam uwagę na okładkę,jestem wzrokowcem i lubię "ładne" rzeczy,aczkolwiek tak samo często czytam opis danej lektury,żeby wiedzieć czy jest w niej coś, co mnie zainteresuje. Nie kupuje w ciemno, zawsze coś,co wiąże się z moimi zainteresowaniami :) Aczkolwiek czasami lubie przeczytać coś, z czym nie miałam dotąd styczności i jakiś czas temu przeczytałam swój pierwszy w życiu romans i... Podobało mi się!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo ja też niestety należę do osób, które kupują książki po okładce..
    Aaa no i popularność.. Nie wszystko co popularne, modne jest dobre. Mi się ostatnio zdarzyło tak parę razy, że chciałam przeczytać książkę, której opis przeczytałam w internecie, a w empiku mi powiedzieli, że tylko na zamówienie. Więc też nie zawsze, to co kusi nas na półkach sklepowych, jest godne polecenia :)
    Świetny wpis, jak zawsze zresztą ;*

    OdpowiedzUsuń

Zainteresował Cię ten wpis? Zostaw coś po sobie w komentarzu lub wesprzyj go lajkiem :).
Chcesz dostać prezent? Zajrzyj tutaj: http://bit.ly/prezent098123