5 RZECZY, KTÓRE ZWIĘKSZĄ TWOJĄ WYDAJNOŚĆ W PRACY


Ilekroć coś zaczynam, zdarza mi się tego nie kończyć przez dekoncentrację i milion innych spraw, które piętrzą się dokoła. Jak sobie pomóc i być bardziej efektywnym? Zapraszam do lektury!


* DOBRA KAWA *

Moim ulubionym napojem jest kawa, bez której nie biorę się za zajęcia wymagające ode mnie dużej koncentracji. Najlepsza jest taka z cynamonem, miodem i ciepłym mlekiem. Nie dość, że pobudza, to jeszcze jej miły smak łechcze podniebienie. Mając taki trunek na swoim biurku, będzie Ci milej i praca pójdzie szybciej. 


* PILOT Z DALEKA *

Odkąd pracuję w domu, moim nieodłącznym towarzyszem pisania był telewizor. To taka stymulacja biurowego gwaru, ale dobrze wiem, że to okropny rozpraszacz. Wystarczy, że usłyszę coś ciekawego i mija kilka minut zanim się oderwę od wsłuchiwania w treść wiadomości czy programu. Zamiast niego, puszczam muzykę lub po prostu odgłosy palącego się w kominku drewna. To stwarza taką domową atmosferę, kreuję bezpieczną przystań i sprawia, że praca idzie szybciej. 




* ŚNIADANIE *

Czasami o nim zapominam, ale odkąd zaczęłam w miarę regularnie jeść te pierwsze posiłki, to lepiej się koncentruję i burczenie w brzuchu nie odrywa mnie od zadania. 


* TELEFON W DRUGIM POKOJU *

Jeżeli potrzebujesz w pracy telefonu, by odbierać e-mail'e czy połączenia, to na czas pracy usuń z pulpitu aplikacje, które Cię rozpraszają i wyłącz powiadomienia. Po odblokowaniu ekranu, nie będzie Cię nic kusić. Sama to wypróbowałam.

* DWIE PRZEGLĄDARKI * 

Pracujesz i często zdarza Ci się otworzyć zakładkę, by przeczytać wiadomości, plotki czy przejrzeć social media? Pobierz drugą przeglądarkę i umieść w niej tylko to czego potrzebujesz do wykonania zadań. Nie dodawaj zakładek portali informacyjnych i mediów społecznościowych. Dzięki temu, kusząca ikonka onet czy pudelka nie będzie rozpraszała Cię byś na nią kliknął. 

Te małe porady, na pewno poprawią Twoją koncentrację i umilą czas pracy. Miłego dnia! :)




5 RZECZY, KTÓRE ZWIĘKSZĄ TWOJĄ WYDAJNOŚĆ W PRACY 5 RZECZY, KTÓRE ZWIĘKSZĄ TWOJĄ WYDAJNOŚĆ W PRACY Reviewed by Marta Kluczna Owczarek on 12 stycznia Rating: 5

21 komentarzy:

  1. Świetny wpis i bardzo ładny wygląd bloga , pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sprytny pomysł z tymi dwoma przeglądarkami. Musze to wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Do tej pory wszystko wyłączałam i blokowałam powiadomienia ale pomysł z dwiema przeglądarkami bardzo mi się spodobał. Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne porady. Telefon tak jak pilota najlepiej odłożyć gdzieś z daleka od siebie i wyłączyć dźwięk. Chyba, że na prawdę czeka się na jakiś ważny telefon. Muszę wypróbować taką kawę, bo ja najczęściej piję zwykłą czarną bez cukru.

    OdpowiedzUsuń
  5. telefon, telewizor i portale plotkarskie to straszne rozpraszacze i czasopochłaniacze...

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny wpis. Ja bym tylko dodała stworzenie listy na kartce co mamy dokładnie zrobić danego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie druga przeglądarka robi złą robotę. Nagle łapię się na czytaniu plotek. Muszę z tym powalczyć.

    OdpowiedzUsuń
  8. ooo te porady to strzał w 10 :) Na pewno skorzystam, bo nigdy nie umiem się skupić na pracy tak w 100%. Bardzo przydatny post, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. A co zrobić jeśli zadanie jest na tyle nieatrakcyjne, że samo w sobie stanowi czynnik rozpraszający?

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiesz, że ja również nie potrafię zacząć pracy bez kawy? I do dziś nie potrafię zrozumieć, dlaczego tak jest. To chyba nie kwestia pobudzenia, bo w sumie kawa jakoś specjalnie na mnie nie działa, w dodatku piję słabą. Niemniej jednak bez kawy robota idzie jak po grudzie, a wystarczy, że zrobię sobie aromatyczną filiżankę i... idę jak burza. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja na okres nauki wyłączam całkowicie social media. Niestety mnie zawsze coś takiego kusi, zwłaszcza gdy mam dużo materiału (w dodatku NUDNEGO) do nauki... ale mam wrażenie, że nie tylko mi się to zdarza :) Ja uważam, że aby się skupić trzeba mieć wokół siebie porządek, przewietrzone pomieszczenie i ciszę :)
    Pozdrawiam ;)
    Tak Po Prostu BLOG [klik]
    Zapraszam w wolnej chwili do mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kawa to podstawa! Świetny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne rady, z których na pewno skorzystam mimo, że jestem przyzwyczajona do grającego w tle telewizora i innych rozpraszaczy w postaci facebooka, itp.
    strefabezstresu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Naprawdę dobry pomysł. Kiedyś również musiałam mieć włączony telewizor do wykonywania prostych czynności wymagających skupienia. Od jakiegoś czasu do szału doprowadza mnie,gdy coś "gada",gdy ja potrzebuję skupienia. Najgorszym rozpraszaczem jest właśnie telefon. Moje przekleństwo, które niejednokrotnie oderwało mnie od istotnych zajęć na kilka godzin. Teraz staram się przede wszystkim wyciszyć i spokojnie zająć się tym,co mam w danej chwili do zrobienia,a i w tym roku zainwestowałam w planer w którym rozpisuję sobie plan całego dnia. Dobra organizacja to podstawa :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobre porady. U mnie tylko kawa ma odwrotne działanie hehe usypia

    OdpowiedzUsuń
  17. Niestety nie lubię kawy ale myślę, że jest lepsza niż jakieś Energetyki. Świetny Post !;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Rady są bardzo przydatne. Sama jeszcze się uczę a staram się korzystać z wielu z nich ;)
    Pozdrawiam cieplutko
    just-do-one-step.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Zainteresował Cię ten wpis? Zostaw coś po sobie w komentarzu lub wesprzyj go lajkiem :).
Chcesz dostać prezent? Zajrzyj tutaj: http://bit.ly/prezent098123

Obsługiwane przez usługę Blogger.