JAK ZATRZYMAĆ CZAS




Czas płynie z prędkością światła. Nie liczymy minut, które przelatują nam przez palce. Czasami trwonimy cenne sekundy, cenne dni, a nawet tygodnie. Nie potrafimy się zatrzymać, usiąść i poczekać, zwolnić, zastopować. Dlaczego? Dlaczego tak trudno zatrzymać czas? Może łatwo, ale nie wiemy jak? Typowy dzień tygodnia. Może poniedziałek, środa albo piątek. Wstajemy rano, budzi nas dźwięk budzika. Kolejne drzemki, później przeglądanie sieci. I tak oto kilkanaście chwil do tyłu. Później bieg, sprint i praca. Każdy dzień wygląda tak samo. Przypomina wyścig, którego nie da się wygrać. Nie można wygrać czasu, można go jedynie zdobyć. I albo zrobisz to na zawsze albo na chwilę. Co wybierasz? 



Dzisiejsze czasy są ciężkie dla wszystkich. Pogoda, klimat, globalne ocieplenie. Popadamy w skrajności. Bycie fit, eco i wege stało się po prostu modne. Nie dla wszystkich wygodne, ale ważne, że na czasie i to do tego stopnia, że żyjemy wbrew sobie. Wmawiamy wszystkim, że chcemy być wege, bo kochamy zwierzęta. Ale czy to naprawdę wynika z naszego serca? Może po prostu zdjęcie sałatki ma więcej serduszek niż fotka schabowego z ziemniakami? Albo inaczej. Głosimy, że żyjemy eko. Gdzieś tam fotka domowego koktajlu z bio owoców, albo nowej torby z recyklingu, na zakupy. Czy jesteś prawdziwy? Czy oszukujesz wszystkich i na końcu samego siebie?


* Po drugiej stronie internetu *


Nie jem mięsa, nie piję, nie oglądam TV, bo nie mam czasu!!!  Za to siedzę przed laptopem, telefonem czy tabletem. Gonię trendy w żywności i to co jest na czasie w modzie. Nie chcę być do tyłu. Ale już jest czas na sen. Oh, jeszcze kilka minut. Zaległości na IG, FB i Pintereście. Nie mogę zasnąć, bo zostanę w tyle i to daleko w tyle. Nie mam czasu na książkę i na dobre kino. Nie potrafię znaleźć choć jednej godziny na rozmowę z przyjaciółką, więc podczas oglądania najnowszego filmu na YT, popiszę z nią przez What's App. Będzie ok, mamy kontakt. Wiem co u niej. Śmieszne te nowe buźki. Poklikam kilka serduszek, będzie jej miło. Już pierwsza w nocy? Czas na sen. Teraz mogę zasnąć. 

I kolejny dzień taki sam. Może przeczytam tę dobrą książkę, o której tak głośno? Nie, posłucham e-book. O czym ona była... kurczę muszę sobie przypomnieć. Przecież słuchałam... Nie pamiętam. Musiałam w tym czasie tweet'nąć, że właśnie odsłuchuję kilka rozdziałów. Później jeszcze zdjęcie na instagrama. Przeczytam jutro, posłucham za tydzień, obejrzę za rok. Wpisze na listę, którą i tak wyrzucę do kosza. Nie mam czasu na nic. Boże, jak ona może czytać? Przecież ja ledwo zdążam zjeść obiad, a tu już nowe zdjęcia, wpisy, filmy i śmieszne wideo. Tyle rzeczy, a doba wciąż na krótka. 

* Dlaczego musimy zatrzymać czas? *


Widzisz się w tej historii? Być może opisałam Ciebie, może trochę siebie, a może całe pokolenie ludzi, którzy zostali w tyle z rzeczywistością. Może jestem zacofana? Może. Ale jedno jest pewne. Nie pozwól na to, by życie przeciekło Ci przez palce. Nie przegraj życia. Masz je jedno. I tylko jedna. I to tylko TY możesz wykorzystać w pełni jego moc. Zatrzymaj czas, usiądź, weź kartkę i długopis albo książkę.

Zostaw wszystko i zacznij żyć tu i teraz. Nawet jeżeli czytasz to o północy, o drugiej nad ranem albo w południe. Musisz zastopować. Musisz pomyśleć. Inaczej przegrasz życie. Ale możesz je wygrać. I wygrasz. Tylko przestań jęczeć, że nie masz czasu i weź się do pracy. Na początku może być ciężko. Może być źle i fatalnie. Ale nie załamuj się, bo możesz wygrać! 


* * *



Komentarze

  1. Grudzień to dobry czas żeby się zatrzymać i zastanowić co tak naprawdę jest ważne i na co warto poświęcić ten cenny czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to chyba jedyny taki moment w całym roku. Wtedy na wszystko patrzymy z innej perspektywy :)

      Usuń
  2. Bardzo fajny wpis. Ja często miewam jednak odwrotny problem - robię mnóstwo "dobrych" rzeczy (praca, blog, ćwiczenia), które pochłaniają mnie jednak w takim stopniu, że trudno znaleźć czas, by się zatrzymać i zastanowić co w tym wszystkim jest naprawdę istotne.
    Dlatego w grudniu biorę zawsze dłuższy urlop - by przemyśleś ubiegły rok, wyciągnąć wnioski rok i dobrze zaplanować kolejny. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można popaść w różne skrajności. Aczkolwiek lepiej w te, które prowadzę w dobrą stronę. :)

      Usuń
  3. Codziennie za czymś gonimy. Cały czas. Zapominając o sobie w tej pogoni. Wszystko jest ważniejsze od nas. My na końcu. Potrzebuję resetu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grudzień to idealny czas na takie przemyślenia i działanie :)

      Usuń
  4. Jakże prawdziwe. Brak czasu, a
    technika miała nam go dać więcej.

    Teraz wszyscy jesteśmy wydawcami, nawet jak
    mamy tylko jedno konto.

    Oczywiście na facebooku.

    A ci co mają jeszcze bloga, to już w ogóle...

    Mnozą i mnożą treści na potęgę: eco, vega, lifestyle,
    rodzicielskie, finansowe, internetowe.

    Sam dopóki nie pisałem bloga miałem
    więcej czasu, nawet się wymądrzałem, że
    czas się robi.

    Teraz zeby wypromowac swoją markę, swój brand
    faktycznie wciąż pisze, nagrywam, próbuję.

    jak ty sobie radzisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planner dnia i wręcz nadgorliwa organizacja to jest to czym zawsze pamiętam. Staram się używać portali tylko do reklamy bloga i szukania inspiracji. Kalendarz i notes to nieodłączny element mojej codzienności. Kolejny wpis poświęcę organizacji czasu krok po kroku. :)

      Usuń
  5. A ja jestem zdania, po co w ogóle go zatrzymywać? Przecież jeszcze tyle rzeczy przed nami, niech leci i pokazuje nam wszystko co jest jeszcze do odkrycia! Nikt przecież nie lubi stać w miejscu:D Pozdrawiam!
    http://guesswhat.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli to Ci sprawia radość to rób tak dalej! :)

      Usuń
  6. Nawet nie wiesz jak często kobiety przychodzą do mnie z podobnymi opowieściami.
    Każdy z nas ma w ciągu doby 24 godziny do wykorzystania. I tak jak wiele z nas potrafi planować swoje wydatki, tak samo warto nauczyć się planować i efektywnie wykorzystywać swój czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to ktoś mądry powiedział: Doba ma tyle samo godzin dla Ciebie co dla Beyonce. Trafne słowa. A co do efektywności to uczymy się jej codziennie :)

      Usuń
  7. Trafny komentarz do obecnej rzeczywistości, tak chcemy dzielić się życiem na portalach społecznościowych, że zapominamy żyć. A rozpraszacze zabierają nam codziennie cenne minuty, a czasami godziny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozpraszacze są na każdym kroku, a czasami sami sobie je tworzymy. Dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  8. No i coś w tym jest. Ale zamiast zatrzymywania czasu - po prostu żyjmy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uśmiechałam się pod nosem, czytając wpis, bo miałam wrażenie, że po części dotyczy również mnie, bowiem jednym z moich największych problemów jest brak czasu na cokolwiek. Faktycznie żyjemy w czasach, gdzie technologia ma nad nami kontrolę i robi z nami, co jej się żywnie podoba. Aczkolwiek pociesza mnie fakt, że nie jest ze mną jeszcze tak źle. Nie śledzę internetowych trendów i nie idę za nimi ślepo. Sądzę, że mój brak czasu jest spowodowany złą organizacją... A w zasadzie brakiem organizacji. Muszę nauczyć się planować, bo ostatnio sama zdałam sobie sprawę, że jeżeli będę żyła tak dłużej, to faktycznie całe życie przeleci mi między palcami, a ja nawet nie będę miała takiej świadomości. A przecież tego właśnie powinniśmy unikać. :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Weronika

    96pln.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ciepłe słowa! Pozdrawiam!!!

      Usuń
  10. Piękny post Jest taki prawdziwy i szczery. Tego teraz potrzeba w blogosferze :) leci obserwacja
    karicja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło i serdeczne dzięki!

      Usuń
  11. Ja staram się nie tracić czasu na głupoty, jednak czasami wybieram opcje, która jest dla mnie łatwiejsza, przez co na pewno tracę bezsensownie czas. :)

    https://ariicoco.blogspot.com/2017/05/before-dark.html

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zapraszam Cię do obserwacji mojego bloga, by być na bieżąco z najnowszymi artykułami :) !
Chcesz dostać prezent? Zajrzyj tutaj: http://bit.ly/prezent098123

POLUB BLOGA NA FACEBOOKU :)