Dom marzeń, czyli jak zaprojektować idealne miejsce dla siebie

Projekt domu Rumiankowo DM-6542 KRF2644

Jak zapewne wiesz od dawna interesuję się Szwedzkimi klimatami, kulturą i tradycjami. Dlatego mój przyszły dom, nie może powstać bez połączenia miłości do tego kraju, minimalizmu, prostoty, a zarazem dobrego stylu. Postanowiłam napisać taki post, zainspirowana ostatnio przeczytaną książką: "I cóż, że o Szwecji", ale i projektami pięknych domów, które skradły moje serce. Nie przydłużając, zapraszam Cię do lektury tego wpisu!

Zamiłowanie do drewnianych, przytulnych domków, które stoją w lesie sprawiło, że miałam ochotę bliżej poznać ich typ oraz wnętrza. We współpracy z Extradom piszę tekst o tym, dlaczego drewniane domy to nie tylko piękna budowla, którą możemy postawić gdziekolwiek, ale również miejsce, w którym można żyć po swojemu, delektować się smakiem ulubionej kawy i być tu i teraz.

Wyobraź sobie swój wymarzony dom. Miejsce, w którym nawet samotnie czujesz się dobrze. Jak wygląda Twój salon? Gdzie przesiadujesz najchętniej? Ile czasu spędzasz w domu? Masz swój ogród, balkon albo wyczekiwany taras? Daj się ponieść swojej kreatywności, odtwórz obrazy, które wywołują uśmiech na Twojej twarzy... może przywołują piękne wspomnienia z dzieciństwa lub inspiracje, które znalazłaś w sieci. 

Teraz zastanów się, dlaczego w takim mieszkaniu czujesz się szczęśliwa, pełna energii i wypoczęta. Dzięki temu, tworząc obraz domu, który chcesz zaprojektować będziesz wiedziała, jaki on tak naprawdę ma być. Duży, przestronny, elegancki, przytulny, drewniany, czy może raczej nowoczesny.

Projekt domu Murator C01S Pod tęczą (rekreacyjny) WAJ1040

Przeglądając projekty domów byłam w swoim żywiole. Od małego lubiłam bawić się w architekta chociażby w The Sims, czy w szkolnym brudnopisie. Najbardziej spodobały mi się projekty domów drewnianych oczywiście, i małe. Powierzchnia domów, które szczególnie skradły moje oczy nie przekracza 70 metrów. Ten powyżej bardzo kojarzy mi się ze szwedzkimi kabinami w środku zimowego lasu. Dodałabym tylko kolor czerwony, a okiennice przemalowała na biało. Idealnie. 

Co jeszcze jest ważne przy wyborze idealnego miejsca dla siebie? Dom to inwestycja. Nie wybieramy go tak, jak butów, komputera, czy lodówki. Raczej chcemy, by pozostał z nami do emerytury. Według mnie wybierając projekt idealnego mieszkania liczy się nasze postrzeganie go, w idealnym świetle. Jeżeli kochamy wielkie przestrzennie, willa będzie idealna. Jednak z drugiej strony jeśli jesteśmy praktyczni, nie spełni naszych oczekiwań. 

Projekt domu Aurora szkielet drewniany, dom letniskowy SLN2271


Projekty domów są naprawdę zróżnicowane. Dla każdego znajdzie się taki, który pragnie zobaczyć w finale budowy. Możemy wybierać spośród tradycyjnych budynków, willi z basenami, bliźniaków, chatek z drewna lub bali, czy nowoczesnych domów ekologicznych. Przejrzałam wiele stron Extradomu i jestem pod wrażeniem ich wizji. Szczególnie kreatywnie podjęto się stworzenia domków drewnianych, czyli moich ulubionych. Więcej tych budowli zobaczycie tutaj: https://www.extradom.pl/projekty-domow-drewnianych.



Mam nadzieję, że tego typu artykuł odświeżył nieco bloga i zainspirował Cię do stworzenia miejsca, w którym będziesz czuła się doskonale. Podziel się w komentarzu wizją swojego wymarzonego mieszkania lub napisz, który projekt kątów Extradom spodobał Ci się najbardziej 😊

Projekt domu WB-3355 KRA1013
Wpis powstał przy współpracy z firmą Extradom :)

Komentarze

  1. Rzeczywiście mają fajne projekty, wchodziłam na ich stronę... Na pewno każdy coś interesującego znajdzie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne domy, ostatnio miałam okazję rozmawiać z jedną z Warszawskich projektantek. Zapytana o radę dla osoby która planuje zakup mieszkania czy budowę domu powiedziała - projektant jest potrzebny od samego początku. W dzisiejszych czasach ludzie często mylą projektanta wnętrz z dekoratorem, uważając go tym samym za zbyteczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, też zauważyłam takie spostrzeżenia. Projekt domu to takie poniekąd fundamenty w teorii :)

      Usuń
  3. Drewniany, drewniany i tylko drewniany jak dla mnie!! Rok temu znalazłam właśnie taki wymarzony, teraz już w nim mieszkam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne domy! Posiadać taką miejscówkę gdzieś na ciepłym krańcu świata - marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam póki co namiastkę swojego wymarzonego domu - na działce! Z wielkim, na całą ścianę oknem wychodzącym na taras. Antresola do spania i żadnych zbędnych gratów- póki co ;) Klimat trochę skandynawski, a na pewno minimalistyczny!! Warto marzyć, ale warto też realizować te marzenia!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Realizować przede wszystkim... Działka marzenie :)

      Usuń
  6. Anonimowy19.1.18

    Projekt domu Aurora jest niesamowity, uwielbiam taki styl.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne te domki..małe ale własne, i takie urocze i przytulne i zadbane..ehh
    Pomarzę sobie..:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomarzyć można, ale trzymam kciuki, by marzenie się spełniło ! :)

      Usuń
  8. Mam nadzieję, że już nie długo u mnie temat na topie. Bo chce już się przeprowadzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OOO, super!Masz już upatrzone miejsce/projekt? :)

      Usuń
  9. Śliczne domki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne te domu. Jednak poki co wystarczy mi moje mieszkanie 🙂

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam jeden gotowy projekt, ktory bardzo mi się podoba, ale mam już dom :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi się marzy taki mały, biały domek, najlepiej nad jeziorem ^^ ciekawe, czy uda mi się kiedyś spełnić to marzenie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj Szwedzkie klimaty również nas kręcą :) Jednak nasz dom marzeń były w jakimś innym klimacie i miejscu ^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak ja bym chciała być na etapie projektowania swojego wymarzonego domku, ale jeszcze trochę muszę poczekać.

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowne mieszkania, bardzo podoba mi się taki styl budownictwa!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  16. Unikalny wygląd tych domów może ze ze względu na to że nie widziałem domy w Szwecji. Powodzenia w realizacji marzeń dotyczących domu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Takie drewniane domy mają swój urok :) Sama jeszcze nie myślę o domu marzeń, za projekty wezmę się dopiero za dobrych kilka lat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zacząć od rozmyślań, wtedy marzenia spełnią się szybciej. Powodzenia! :)

      Usuń
  18. Rzeczywiście bardzo ładnie to wygląda. ☺

    OdpowiedzUsuń
  19. W moim wymarzonym domu musi być olbrzymie biuro, w którym to będę sobie spędzał czas w spokoju i samotności :) Będzie połączony z pokojem gier itp. Resztę zapewne udekoruje moja partnerka bo ona się na tym po prostu zna :) Nie zmienia to faktu, że super artykuł i również bardzo sobie cenię domy w Szwecji i Norwegii, gdyż to chyba z tych krajów przychodzi trend, na stawianie domów w Polsce z drewna ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Agniecha9223.1.18

    Mi się marzy ten dom - https://pracownia-projekty.dom.pl/dp_osiek_43_dw_ce.htm

    Jeszcze kilka lat i kto wie... :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Moim marzeniem jest dom w górach :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy nie widziałam Szwedzkich domków, wyglądają naprawdę imponująco!

    OdpowiedzUsuń
  23. Marzy mi się taki domek! Pięknie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  24. No przecież ogród też można rewelacyjnie sobie urządzić. Ja to właśnie na to wszystko szukam różnych sposobów i możliwości. Właśnie czytam sobie na stronie https://receptynadom.pl/jak-kupic-najlepszy-lezak-ogrodowy/ o ciekawych opcjach i myślę, że będą zadowolona.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentując wpis umieszczony na blogu pod adresem: https://martielifestyle.blogspot.com/ , wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych użytych w celu wydania opinii pod niniejszym artykułem. Polityka prywatności i pliki cookies obowiązujące na Martielifestyle znajdziesz pod tym linkiem: https://martielifestyle.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci-i-pliki-cookies.html